- Bedankjes 1
Bestand copieeren van windows 11 naar windows 10
- Leen Ketting
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Bestand copieeren van windows 11 naar windows 10
20 mei 2023 15:01
Ik gebruik een laptop onder windows 11 en een desktop PC onder windows 10.
Ik heb een bestand in Aldfaer onder windows 11 en dat moet naar de Desktop onder windows 10. Hiertoe een gedcom-file gemaakt van dat bestand en op een USB-stick gezet.
Toen eerst een nieuw bestand in windows 10 geopend om daarin het gedcombestand in te lezen.
Dit blijkt echter niet te lukken. Zodra die USB-stick in de windows 10 PC staat en geopend wordt is het gedcombestand verdwenen.
Hoe los ik dit op? Ik vermoed, dat het te maken heeft met de overgang van window 11 naar windows 10.
Kunt U mij "uit de brand helpen"?
Bij voorbaat dank.
Leen
Ik heb een bestand in Aldfaer onder windows 11 en dat moet naar de Desktop onder windows 10. Hiertoe een gedcom-file gemaakt van dat bestand en op een USB-stick gezet.
Toen eerst een nieuw bestand in windows 10 geopend om daarin het gedcombestand in te lezen.
Dit blijkt echter niet te lukken. Zodra die USB-stick in de windows 10 PC staat en geopend wordt is het gedcombestand verdwenen.
Hoe los ik dit op? Ik vermoed, dat het te maken heeft met de overgang van window 11 naar windows 10.
Kunt U mij "uit de brand helpen"?
Bij voorbaat dank.
Leen
- Han Kortekaas
-
Re: Bestand copieeren van windows 11 naar windows 10
20 mei 2023 15:19 - 20 mei 2023 15:21
Heel simpel. gedcom totaal overbodig
Kopieer het stamboombestand "uwnaam.aldf" naar de USB
Plaats de USB in de PC
plaats de stamboom bestand in \Documenten\Aldfaer\Stambomen
Open Aldfaer en via Bestand->Open surf naar de stamboom
Als u materiaal heeft dan moet u waarschijnlijk nog de Stamboom -> Eigenschappen hoofdmap bijwerken en zo ja daarna stamboom -> Bestandscontrole en -reparatie draaien.
Kopieer het stamboombestand "uwnaam.aldf" naar de USB
Plaats de USB in de PC
plaats de stamboom bestand in \Documenten\Aldfaer\Stambomen
Open Aldfaer en via Bestand->Open surf naar de stamboom
Als u materiaal heeft dan moet u waarschijnlijk nog de Stamboom -> Eigenschappen hoofdmap bijwerken en zo ja daarna stamboom -> Bestandscontrole en -reparatie draaien.
Laatst bewerkt 20 mei 2023 15:21 door Han Kortekaas.
- Leen Ketting
- Auteur
Re: Bestand copieeren van windows 11 naar windows 10
22 mei 2023 10:49
Ziet er inderdaad veel sneller uit dan via gedcom!
Hartelijk dank.
Leen:)
Hartelijk dank.
Leen:)