Verwantschap loopt steeds vast

Lees meer

Verwantschap loopt steeds vast

06 mei 2023 17:23
Ik probeer de functie "verwantschap" te gebruiken. Dit werkt echter niet meer, het loopt standaard volledig vast, waarna ik Aldfaer geforceerd moet afsluiten.
Het bestand dat ik gebruik bevat 99.974 personen.
Ik heb er de kwartierstaat van mijn kinderen in staan en tienduizenden verwanten via de andere kinderen uit de gezinnen van voorouders. Ik heb ook heel veel Europese adel ingevoerd, omdat die op veel punten aansluiten op de adellijke voorouders van mijn kinderen (vanaf 19e eeuw adel in de kwartierstaat).
Als ik bijvoorbeeld de verwantschap tussen Willem-Alexander en mijn zoon wil tonen, loopt het meteen al vast.

Wat kan de oorzaak zijn?

Lees meer

Re: Verwantschap loopt steeds vast

06 mei 2023 19:20
Kunt u eens Stamboom -> Controleer gegevens draaien en dan kiezen voor kwartierlussen? Wellicht is er ergens een vader ook als zoon aan zijn zoon gekoppeld, Daarnaast hoop ik dat een kwartierstaat van uw zoon ook de juiste voorvader(en) laat zien.Als u parentelen van die voorvaderen draait komt dan wel WA in beeld??

Lees meer

07 mei 2023 19:02
Dank voor uw reactie.
Er zijn geen kwartierlussen gevonden.
Als ik een parenteel van een van de gemeenschappelijke voorouders draai gaat dat goed en komen mijn kinderen en WA er beiden in voor.

Lees meer

08 mei 2023 09:35
Ik neem aan dat u het aantal generaties bij de verwantschappen even groot heeft als bv dat parenteel waarin ieder voorkomt?

Lees meer

08 mei 2023 14:02 - 08 mei 2023 14:09
Een standaard Parenteel, al dan niet grafisch, heeft geen beperking betreffende Verwantschap-graad.
Het rapport Verwantschap is beperkt tot maximaal de 5e graad en ik vermoed dat dit de mogelijke verbinding naar WA niet kan aantonen omdat de verbinding (ver) daarvoor is

Aanvulling: 5e graad betekent vanaf ongeveer 1800
Laatst bewerkt 08 mei 2023 14:09 door Ruud de Ruiter. Reden: Aanvulling

Lees meer

08 mei 2023 15:28 - 08 mei 2023 15:37
Uit de Help
Als zowel de combobox als de lijsten leeg blijven kunnen er twee dingen aan de hand zijn:
a.er bestaat wel een verwantschap tussen de twee personen, maar die strekt zich uit over meerdere generaties. Verhoog in dat geval het aantal generaties (tot maximaal 63) rechts in het venster en bereken de verwantschap opnieuw (als deze niet op automatisch staat).

b.er bestaat geen verwantschap tussen de twee gekozen personen. De combobox en lijsten blijven ook na verhogen van het aantal generaties leeg. Kies in dat geval een of twee andere personen

Als de twee personen in een parenteel voorkomen moet er verwantschap zijn, vandaar de vraag over het Parenteel.

Ook in de help staat dat het automatisch laten berekenen niet altijd een 'snel' resultaat geeft. U kunt dan beter zelf het aantal generaties opgeven.Het parenteel geeft al een aardige indicatie.
Laatst bewerkt 08 mei 2023 15:37 door Han Kortekaas.

Lees meer

08 mei 2023 20:43
Het probleem blijft bestaan. Ik weet zeker dan WA en mijn zoon een aantal gezamenlijke voorouders hebben. Echter zodra ik de verwantschap laat berekenen, krijg ik na ca 10 seconden "Not responding" bovenin, een vastloper dus en dat blijft zo. Ik moet Aldfaer dan geforceerd stoppen.

Kan het zijn dat mijn computer een te klein geheugen heeft voor deze bewerking?
Er staan nu 100.057 personen in de database.

Lees meer

08 mei 2023 21:22 - 08 mei 2023 21:23
Wat is het kleinste aantal generaties dat in het parenteel de verwantschap toont.
Als dat meer is al 5 generaties, dan kan het rapport verwantschap dit niet verwerken
En dat is heel wat anders als de programma functie verwantschap die niet echt beperkt is.
De vraag is dus welke functie "Verwantschap" wordt door de vraagsteller gebruikt
Laatst bewerkt 08 mei 2023 21:23 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

08 mei 2023 23:31
André,
loopt de kwartierstaat wel gewoon door of stagneert die ergens omdat het geslacht van een man op vrouw of onbekend staat?

Lees meer

09 mei 2023 11:48
@André,
Als je de melding "not responding" krijgt, doe eens niets en wacht enkele minuten.
Diverse "zware" rapporten kunnen een dergelijke melding geven

Lees meer

11 mei 2023 12:05
Andre,

Mijn stamboom bestand heeft 408007 personen.
Wanneer er een Verwantschap rapport wordt gemaakt met max. 32 generaties
Automatisch berekenen is aangevinkt en wordt in de rechter kolom een persoon aangeklikt dan wijzigt de muisaanwijzer in een ronddraaiende cirkel (dit betekent dat het programma de informatie verwerkt. Wacht tot dat de informatie in onderste twee kolommen verschijnt. dit duurt bij mij 5 min en 42 sec.
33 generaties 12 min 12 sec
34 generaties 23 min 42 sec
35 generaties 53 min 26 sec
63 generaties plus minus 7 uur.

Mijn verwachting is dat het bij jou met 63 generaties nog langer duurt.

Gemaakt door Kunena