Aanmaken van een gedcom bestand via code van de stamboom

Lees meer

Aanmaken van een gedcom bestand via code van de stamboom

01 mei 2023 18:57
Ik heb een bestand van 30 duizend personen, dit bestand bestaat uit verschillende stambomen. Ik heb deze stambomen allemaal een unieke code meegegeven. Hoe kan ik nu van de stamboom met deze unieke code een gedcom bestand maken, zodat ik deze door kan geven aan een familielid zonder de overige informatie te delen.
Hopenlijk hebben jullie hier een antwoord op
Alvast bedankt
K.P. de Vos

Lees meer

Re: Aanmaken van een gedcom bestand via code van de stamboom

01 mei 2023 20:50
Maak per unieke code een group
Daarna kan je per groep een gedcom produceren

Maar hoe heb je personen die in meer als in één stamboom voorkomen een code gegeven ?

Lees meer

02 mei 2023 10:40
Hoe kan ik deze groep maken?

Antwoord op je vraag : Als ik met rapporten aan het werk ga, moet ik er wel om denken dat ik de code moet veranderen naar de juiste code van de stamboom waar ik mee bezig ga.

Lees meer

02 mei 2023 11:19 - 02 mei 2023 11:21
Ieder heeft zo zijn eigen werkwijze. Voor het maken van een stamboom-deel van het bestand is totaal geen code vereist. Eigenlijk ook niet voor het maken van rapporten want bij een rapport komen toch alleen de gekoppelde personen mee, onafhankelijk van een gebruikte code.

Het noodzakelijk wijzigen van een code is overbodig.

Om een deel van het bestand te maken gaat u eenvoudigweg naar de oudste voorvader en dan klikt u op Menu -> Persoon -> groep en kiest u voor toevoegen aan nieuwe groep. In het daarop volgende venster klikt u op Parenteel en zet aan de rechterkant alle vinken, behalve de laatste. U kunt eventueel de naam van de groep wijzigen.

Daarmee heeft u een groep. Om van deze groep een gedcom te maken gaat u naar Tonen -> groepen , vink de groep aan en kies dan voor het tweede icoontje linksboven.
Denk aan het privacyfilter.
Laatst bewerkt 02 mei 2023 11:21 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: K.P.de Vos

Gemaakt door Kunena