- Bedankjes 0
Export Gedcom naar Geneanet
- Bauwens Pieter
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Export Gedcom naar Geneanet
28 apr 2023 08:15
Bij export Gedcom bestand (na opschonen en controle) naar Geneanet, is deze ongeschikt voor publicatie omdat er 267 fouten in het bestand staan. Nochtans komen deze fouten niet voor in het programma Aldfear. Het betreft meestal partners die ontbreken, dubbele partners niet ingevuld etc, alhoewel deze correct werden ingevoerd in Aldfear. Dit betekent dat er een seriueuze bug zit in de omzetting naar Gedcom.
- Han Kortekaas
-
Re: Export Gedcom naar Geneanet
28 apr 2023 16:10 - 28 apr 2023 16:12
Beste Pieter,
ik zie aan uw profiel dat u ook gegevens heeft bij MyHeritage; als ik naar die stamboom wil kijken kan dat niet want de link die u heeft verwijst naar een mogelijkheid om een proefperiode te beginnen.
Als u probeert via de gedcom zowel MyHeritage, als Geneanet als Aldfaer gelijk te krijgen dan verzeker ik u dat u tegen de verschillende interpretaties van het gedcom dialect blijft lopen.
Waar ik benieuwd naar was is de huwelijksvorm die u gebruikt. Het is mij vanuit het verleden bekend dat Geneanet een andere afhandeling heeft voor verschillende huwelijksvormen. Dus vraag eens bij Geneanet waarom die fouten bij hen, terwijl in Aldfaer het goed staat.
ik zie aan uw profiel dat u ook gegevens heeft bij MyHeritage; als ik naar die stamboom wil kijken kan dat niet want de link die u heeft verwijst naar een mogelijkheid om een proefperiode te beginnen.
Als u probeert via de gedcom zowel MyHeritage, als Geneanet als Aldfaer gelijk te krijgen dan verzeker ik u dat u tegen de verschillende interpretaties van het gedcom dialect blijft lopen.
Waar ik benieuwd naar was is de huwelijksvorm die u gebruikt. Het is mij vanuit het verleden bekend dat Geneanet een andere afhandeling heeft voor verschillende huwelijksvormen. Dus vraag eens bij Geneanet waarom die fouten bij hen, terwijl in Aldfaer het goed staat.
Laatst bewerkt 28 apr 2023 16:12 door Han Kortekaas.
- Jos van Rijn
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 13
28 apr 2023 17:13
Het probleem zit bij Geneanet die hun algoritmes voor controle onlangs hebben aangepast en bijv. dubbele huwelijken als een fout markeren... Dit is helaas niet de enige fout in hun algrotime... Negeren dus
- Sjef van Gool
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
06 aug 2023 16:47 - 06 aug 2023 16:49
Sorry voor het late antwoord. Ik heb een bijlage bijgevoegd (indien dat gelukt is) met een Aldfaer naar Geneanet Gedcom conversieprogramma, dat ik zelf een tijd geleden heb geschreven (in Perl), dat een aantal jaren geleden prima voor dit doel werkte. Het is een Windows programma, werkt bij mij onder Windows 10 en de uitleg staat in het programma.
Edit: ik zie ondertussen dat de bijlage niet gelukt is, stuur mij een persoonlijk bericht met email erin, dan stuur ik het toe.
Edit: ik zie ondertussen dat de bijlage niet gelukt is, stuur mij een persoonlijk bericht met email erin, dan stuur ik het toe.
Laatst bewerkt 06 aug 2023 16:49 door Sjef van Gool. Reden: Bijlage niet gelukt
- Caluwé
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
27 dec 2023 22:12
Als ik mijn gegevens van Aldfaer overzet naar Geneanet, krijg ik de huwelijksgetuigen niet te zien en staat de vermelding van de dopen bij de doopgetuigen, maar bij de doopgetuigen niet bij de dopen. Kan het dat het programma dat u hebt, mij zou kunnen helpen? Dank bij voorbaat. Ludwig Caluwé
- Ruud de Ruiter
-
28 dec 2023 10:46
Sjef
"re" stuur mij een e-mail"
Moet je wel de e-mail in je profiel vermelden want nu kan niemand contact opnemen.
Ruud
"re" stuur mij een e-mail"
Moet je wel de e-mail in je profiel vermelden want nu kan niemand contact opnemen.
Ruud
- Ruud de Ruiter
-
28 dec 2023 12:55
Het lijkt, gezien de meldingen, dat Geneanet de importregels voor Gedcom gewijzigd heeft. De vraag is dan of het gemelde conversie programma dan nog werkt.
Aantal door Geneanet Gedcom import gemelde fouten in bestand.
Ter info Geneanet melde b.v. middeleeuwse "kinderhuwelijken" als een fout. Beschouw dergelijke meldingen als een hint om dergelijke *fouten" te gebruiken voor controle van je bestand. Is de foutmelding ten onrechte maak dan een notitie of een eigen feit b.v. Geneanet_fout en leg dat vast voor de eerstvolgende update opdat je die meldingen een volgende keer kan filteren
Aantal door Geneanet Gedcom import gemelde fouten in bestand.
Ter info Geneanet melde b.v. middeleeuwse "kinderhuwelijken" als een fout. Beschouw dergelijke meldingen als een hint om dergelijke *fouten" te gebruiken voor controle van je bestand. Is de foutmelding ten onrechte maak dan een notitie of een eigen feit b.v. Geneanet_fout en leg dat vast voor de eerstvolgende update opdat je die meldingen een volgende keer kan filteren