nog levende afstammelingen

Lees meer

nog levende afstammelingen

14 apr 2023 08:43
Ik zou graag een overzicht maken van alle levende afstammelingen van een persoon. Hoe pak ik dat best aan?

Lees meer

Re: nog levende afstammelingen

14 apr 2023 09:30
Maak een groep vanaf de (start)persoon, zet alle vinken behalve de onderste
Open de groepeigenschappen > Toevoegen
Selectieregel Overlijden > Overleden > Nee > OK
Resterende personen zijn de nog levende (er van uit gaande dat b.v. alle personen ouder als 100 jaar overleden zijn verklaard.)

Lees meer

14 apr 2023 09:37
Nico,
zo'n overzicht is niet direct voorhanden. Maar u zou kunnen proberen of dit aan de wens voldoet;
1. ga naar de hoofdpersoon
2. Stamboom -> maak nieuwe Groep van de hoofdpersoon , kies Parenteel en rechterkant 'Kinderen'
3. Tonen -> Groep exporteer deze Groep naar een nieuw Aldfaer bestand
4. Open het nieuwe bestand en ga naar het Tonen -> Groep en maak een nieuwe Groep (of het selectie-loepje)
5. Selecteerregels (1) Overlijden (2) Overleden (3) Nee

De bovenstaande groep toont nu alle nog levende nazaten en u kunt een overzicht maken via Tonen -> Groep met het gele overzichticoontje.

Lees meer

14 apr 2023 11:39 - 14 apr 2023 12:20
Ruud, bedankt voor de tip. Ik snap hem niet helemaal. Wat bedoel je met "zet alle vinken uit behalve de onderste"?

Ik kan de tip wel gebruiken voor bijvoorbeeld alle mensen die in 1 dorp geboren zijn en nog leven. Maar als ik ook hun afstammelingen in een lijst wil krijgen lukt me dit niet.

Han, bedankt voor de tip. Op deze manier krijg ik inderdaad een persoonslijst van alle nog levende afstammelingen.

Enig idee hoe ik alle nog levende afstammelingen van mensen geboren in 1 dorp in een lijst kan krijgen?
Laatst bewerkt 14 apr 2023 12:20 door Nico Lauwers.

Lees meer

14 apr 2023 13:15
Nico,
aan een groep gebaseerd op nakomelingen kun je geen extra selectiecriteria toevoegen.

Aan mijn voorbeeld na punt 5
1. Open de Groep naar de Groepseigenschappen
2. Knop Toevoegen (1)Geboorte (2)Plaats geboorte (3) is gelijk aan (4) vul de plaatsnaam in

Gemaakt door Kunena