onderschrift foto aanpassen

Lees meer

onderschrift foto aanpassen

07 apr 2023 20:14
Beste,
Betreft Aldfaer 10.1, Bonusrap. 10.1.3.
Ik probeer tevergeefs de onderschriften van de foto's aan te passen via; stamboom > onderhoud > huidig veld (materiaal) > R muisklik; tekst wijzigen. Echter optie tekst wijzigen en tekst sorteren als.... zijn wat lichter dan de opties; overbodige tekst verwijderen en zoek bijbehorende personen. Optie tekst wijzigen en sorteren werken niet. Optie overbodige tekst verwijderen en bijbehorende personen zoeken wel. Ook optie tekst wijzigen in tab regel werkt niet. Wat doe ik fout cq wat moet ik doen?

Lees meer

Re: onderschrift foto aanpassen

07 apr 2023 23:22
De tekst van het onderschrift kan rechtstreeks in het veld onder de foto gewijzigd worden.

Lees meer

08 apr 2023 09:14
Beste Jay, dank, maar dat lukt niet bij alle foto's als ik namen van kleine naar hoofdletters vervang, springen ze terug naar de kleine letters!

Lees meer

08 apr 2023 11:13
Henry,

Dit is idd juist. Verwijderen lukt soms ook niet.

Lees meer

08 apr 2023 11:25
Beste Jay, dat wil dus zeggen dat je het in het veld onder de foto en via "onderhoud, huidig veld" niet meer kunt aanpassen. Lijkt mij niet erg waarschijnlijk, daar moet een oplossing voor zijn. Mogelijk via instellingen, maar ik weet niet hoe.

Lees meer

08 apr 2023 11:31
Henry,
Hiervoor zijn geen instellingen. Zelfs na uiteindelijk verwijderen en vervangen door nieuwe tekst komt de originele tekst terug.
De makers volgen de forum en zullen ten gepasten tijde reageren.

Lees meer

08 apr 2023 12:30
Werkt foto ontkoppelen, bestand opschonen, foto opnieuw koppelen?

Lees meer

08 apr 2023 15:26
Beset Hans,
ga ik proberen, maar is voor de vele foto's een heidens karwei!!

Lees meer

08 apr 2023 15:38
Henry,
als het niet strikt noodzakelijk is wacht dan de volgende versie af. Indien u niet kunt wachten moet het bestand ontkoppeld worden én daarna in Onderhoud de naam verwijderd worden; vervolgens bestand opschonen en overnieuw koppelen in de hoop dat met Opschonen ook het onderschrift van de foto verwijderd is.

Anderzijds kunt u natuurlijk een nieuw onderschrift maken.

Lees meer

08 apr 2023 15:46
Henry,

Het kan ook zonder het bestand te ontkoppelen en opnieuw te koppelen. Zet iets achter het bijschrift zodat je een nieuw bijschrift krijgt dat nog niet bestaat. Je verwijdert dan (via Stamboom -> Onderhoud -> Materiaal...) de overbodige teksten, je zet de hoofdletters goed in het verlengde bijschrift en je haalt de verlenging er weer af. Dat werkt, maar als hetzelfde bijschrift bij verschillende foto's wordt gebruikt moet je het eerst verlengen bij al die foto's vooraleer je de foute versie kan verwijderen als overbodige tekst. En dan moet je weer alle foto's doorlopen om het bijschrift te corrigeren en weer in te korten.

Paul

Lees meer

08 apr 2023 16:00
Beste Hans, dank voor je antwoord en vooruitzicht. Geen acute haast maar ben alles aan het opschonen om er een familieboek van te maken. Heb je enig idee wanneer de volgende versie beschikbaar is?
PS heb het onderschrift verwijdert en opnieuw ingetypt, maar de familienaam springt toch weer terug naar kleine letters...!

Lees meer

08 apr 2023 17:49
Henry,
het bericht van Paul en mij samengevat:
1. stel je hebt een onderschrift dat met een kleine letter begint, dus iets van 'jansen'
2. wijzig dat onderschrift bij de persoon naar 'Jjansen' , dus nog steeds fout, maar om te zorgen dat 'jansen' als onderschrift niet meer wordt gebruikt
3. Ga naar Stamboom -> Onderhoud-> Materiaal en tik 'jansen' in en selecteer dan de lijn en klik vervolgens rechts op Zoeken.
4. Als er meerdere personen zijn moet overal 'jansen' gewijzigd worden naar 'Jjansen'
5. Als er geen personen meer zijn met 'jansen' dan kun je die tekst verwijderen in Onderhoud Materiaal
6. Dan ga je bij alle personen die 'Jjansen' als onderschrit hebben deze wijzigen in 'Jansen"
7. verwijder als laatste de tekst 'Jjansen' in Onderhoud Materiaal

Gemaakt door Kunena