Vinkje van overleden gaat niet meer weg

Lees meer

Vinkje van overleden gaat niet meer weg

25 feb 2023 21:54
Beste, door een verkeerde persoon aan te duiden ben ik zelf als overleden aangeduid.
Nu kan ik deze aanduiding (vinkje) voor OVL niet meer verwijderen.
met gevolg dat als ik een rapport afdruk steeds als overleden beschouwd wordt.
Ik heb al updates uitgevoerd maar dit blijft staan aangeduid als "Overleden"
Kan ik dit met een code of ergens anders bewerken?
Frank De Kinder
Frank.de.kinder@telenet.be

Bijlagen:

Lees meer

Re: Vinkje van overleden gaat niet meer weg

25 feb 2023 22:53 - 25 feb 2023 22:57
Dit betekent dat in e.o.a. tekstveld, datum of bron, ook in de tab 'Overlijden', iets vermeld staat.

Noot: geen e-mailadres in het bericht plaatsen. Bewerk in uw profiel de 'foruminstellingen'.
Laatst bewerkt 25 feb 2023 22:57 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank

Lees meer

26 feb 2023 12:01
Inderdaad door een notitie te plaatsen in de tab Overlijden en niet onder persoon bleef dit vinkje actief.
ik heb de notitie verplaatst en nu kon ik dit verwijderen.

Bedankt Opgelost

Lees meer

26 apr 2023 11:53
Ik had net hetzelfde probleem.
En, het was eigenlijk erger: ik heb voor 2 personen nooit gezegd dat ze overleden waren. Plots zag ik in een rapport dat ze daar als overleden staan. En ik kreeg het dus niet meer weg.
Aldfaer mag niet zomaar Overleden aanvinken als je wat schrijft bij notities. Waarom dat vanzelf aanzetten als ik een notitie schrijf? Dat heeft geen zin; als iemand overleden is, kan je dat vinkje zelf wel aanzetten ook.

En, waarom kreeg ik dat probleem: wel, in november 2022 kwam ik te weten dat dat echtpaar dan nog in leven was. Ze zijn op leeftijd, ik wilde alvast onthouden dat ze in nov 2022 nog leefden. Het resultaat was in zekere zin omgekeerd, ze werden dood verklaard.

Omdat ik dat vinkje niet weg kreeg, wilde ik het signaleren als defect, maar keek eerst even of het al een gekend probleem was.

Lees meer

26 apr 2023 12:50
Kris
Het veld notitie op het gtabblad OVL is bedoeld voor notities betreffende overleden personen en niet voor vermeldingen betreffende levende personen. Dat automatisch de vink OVL gezet wordt is juist bedoeld om de gebruiker te helpen. Zodra in een veld gerelateerd aan OVL ook maar iets wordt ingevoerd werkt dit automatisme. En "Iets" is zelfs een spatie

Aldfaer kan er niets voor dat het veld oneigenlijk gebruikt wordt. Het betreft een echtpaar waarvan gemeld wordt dat op een bepaalde datum deze in leven zijn.

Persoonlijk zou ik voor dergelijke info een eigen feit "Levend" gebruiken met daarin dan een datum ingevoerd en dit bij beide personen

Lees meer

26 apr 2023 13:31
Kris,
zoals Ruud aanhaalt hebben de notitievelden bij elke gebeurtenis alleen betrekking to die gebeurtenis. Wil je over een bepaalde persoon iets kwijt kan je, zoals Ruud aangeeft, een feit aanmaken of het notitieveld onder de tab persoon (tijdelijk)gebruiken.

Lees meer

27 apr 2023 22:02
En toch blijf ik het heel erg eigenaardig vinden dat enig "ding" in dat notitieveld moet veroorzaken dat die persoon overleden verklaard wordt.
Jullie noemen dat wel "oneigenlijk gebruik", maar als gebruiker weet je dat niet. Ik vind het logisch dat ik daar kan schrijven "is NIET overleden". Mocht Aldfaer een waarschuwing geven als hij(?) het vinkje aanzet omdat je er wat noteert, dan zou men niet zo verschieten dat iemand in stilte overleden is verklaard.
Het moet gee msgBox zijn (dat stoort), maar bvb de achtergrond van het vinkje rood inkleuren als het aangezet wordt doordat het notities veld aangepast wordt (en niet wachten tot de keyboard focus uit het notitieveld verdwijnt, want dan zal de gebruiker het weer niet zien als hij bvb na wat schrijven in dat veld bvb dubbelklikt op een ander persoon

Lees meer

27 apr 2023 22:35
Kris,
Waarom een notitie "is niet overleden"? Zolang het vinkje niet aanstaat weet je toch dat hij niet overleden is,toch?

Gemaakt door Kunena