- Bedankjes 3
Meerlingen
- Tony Strypsteen
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Meerlingen
19 jan 2023 14:30
Beste,
Een vraag van één van mijn vrienden: is het niet mogelijk om een aanduiding te voorzien in geval van twee-of meerlingen?
Bvb iets in de aard van de aanduiding "kinderloos" of "levenloos".
Bedankt.
Mvg,
Tony
Een vraag van één van mijn vrienden: is het niet mogelijk om een aanduiding te voorzien in geval van twee-of meerlingen?
Bvb iets in de aard van de aanduiding "kinderloos" of "levenloos".
Bedankt.
Mvg,
Tony
- Ruud de Ruiter
-
Re: Meerlingen
19 jan 2023 15:09
Tony
Dat is een oude wens en ik ondersteun deze wens.
Naar mijn inzicht moet dat een Aldfaer uitbreiding op de Gedcom zijn, Gezocht in de gedcom specs en heb daar geen meerling of twins functie kunnen vinden,
Niet in 5.5., 5,5,1 of 7.xx of Gedcom X
Dat is een oude wens en ik ondersteun deze wens.
Naar mijn inzicht moet dat een Aldfaer uitbreiding op de Gedcom zijn, Gezocht in de gedcom specs en heb daar geen meerling of twins functie kunnen vinden,
Niet in 5.5., 5,5,1 of 7.xx of Gedcom X
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
19 jan 2023 15:37
Tony,
Maak een Overig feit aan met de Categorie Tweeling en onder Notitie vermeld je broer of zus gevolgd door de voornamen van de tweeling broer/zus.
Indien het meerlingen betreft voeg je onder notitie de volgende broer/zus toe.
Maak een Overig feit aan met de Categorie Tweeling en onder Notitie vermeld je broer of zus gevolgd door de voornamen van de tweeling broer/zus.
Indien het meerlingen betreft voeg je onder notitie de volgende broer/zus toe.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
19 jan 2023 16:05 - 19 jan 2023 16:07
Tony,
Ik maak een melding in de notitie van de tab Geboorte bv. Tweelingbroer/-zus van 'naam van broer /zus'. Het voordeel, je kan ze opzoeken met de zoekfunctie en/of een groep maken, alsook het bonusrapport 'Uitzoeken - Notities genereren.
Ik maak een melding in de notitie van de tab Geboorte bv. Tweelingbroer/-zus van 'naam van broer /zus'. Het voordeel, je kan ze opzoeken met de zoekfunctie en/of een groep maken, alsook het bonusrapport 'Uitzoeken - Notities genereren.
Laatst bewerkt 19 jan 2023 16:07 door JayCee.
- Ruud de Ruiter
-
19 jan 2023 16:57 - 19 jan 2023 17:34
De aangedragen suggesties zijn de enige directe oplossing en een mmethode die ik uit nood nu gebruik. Met als nadeel dat de gebruikers verschillende benaderingen/notities gebruiken en je dus niet een standaard zoekfunctie kan genereren
Een simple klik op een vink meerling lijkt mij "iets" minder werk, hetgeen ik al jaren geleden heb aangedragen
Een simple klik op een vink meerling lijkt mij "iets" minder werk, hetgeen ik al jaren geleden heb aangedragen
Laatst bewerkt 19 jan 2023 17:34 door Ruud de Ruiter.
- M. van Diggelen
-
20 jan 2023 13:42
Bij het Tabblad Geboorte in het Notitie veld plaats ik "Tweelingbroer van Willem" en bij de ander andersom. Kortom simpel.
- Ruud de Ruiter
-
20 jan 2023 14:48
van Diggelen,
Niet zo simpel
Het probleem is dat iedere gebruiker een andere omschrijving kan gebruiken EN er geen enkele garantie is dat altijd dezelfde tekst wordt gebruikt
Zoek op Tweeling werkt maar geeft geen resultaat als het Drieling, Vierling of Vijfling betreft
OK je kan zoeken op "ling" hetgeen dus ook resultaat geeft op Aanbeveling en andere "ling"'s
Niet zo simpel
Het probleem is dat iedere gebruiker een andere omschrijving kan gebruiken EN er geen enkele garantie is dat altijd dezelfde tekst wordt gebruikt
Zoek op Tweeling werkt maar geeft geen resultaat als het Drieling, Vierling of Vijfling betreft
OK je kan zoeken op "ling" hetgeen dus ook resultaat geeft op Aanbeveling en andere "ling"'s