groep 11 generaties maken gaat niet goed

Lees meer

groep 11 generaties maken gaat niet goed

29 dec 2022 13:39 - 29 dec 2022 14:29
In de persoonslijst staande op de proband
vervolgens; rechtermuisknop -> toevoegen aan een nieuwe groep

vink aan bij overige alleen VERWANTEN en zet deze op Graad 11 (zo zou ik een groep tot max. de 12de generatie voorouders moeten hebben)

Maak van deze groep een apart aldt bestand en laad dit in Aldfaer na afsluiten bewerkt bestand.
bestand bestaat slechts uit 13.920 personen.

Vervolgens zie ik 14 generaties verwanten ipv 12. (totaal 122 stuks kwartierherhalingen)

generatie beperking uitgezet en dmv statistiek kwartier een overzicht gemaakt.
Er zitten wel enkele kwartier herhalingen in maar zit bij één persoon met kwartiernummer 134 in generatie 8

----
Aanvullend onderzoek:
Doordat kwartiernummer 130 Johannes "Danielis" van de Ven ook een zus heeft waar we ook van afstammen Petronilla "Henrici" van de Ven zit er een generatie verschil in van 1 generatie 9de en 10e generatie. Dit resulteerd dat in de 13e generatie de eerste 2 opkomende ouders eigenlijk in de 12de generatie zitten.

De andere kwartierverliezen zijn directe broers of zussen en resulteerd dan niet in meer personen.

Hierdoor wel iets kunnen herleiden maar klopt dus nog niet helemaal en komen er meer generaties mee dan gevraagd is.
Laatst bewerkt 29 dec 2022 14:29 door Frank . Reden: correctie : ouders zijn 1ste graads dus niet 11de maar 12 generatie

Lees meer

Re: groep 11 generaties maken gaat niet goed

31 dec 2022 10:15
Frank,

Wat je moet controleren is of er een persoon zit in generatie 13 of 14 die niet voorkomt in de generaties 1 t/m 12. Pas dan kan je concluderen dat er te veel generaties mee komen in de groep. In de voorbeelden die ik bij mij heb gezien is dat nergens het geval: daar komt iedereen in generatie > 12 ook voor in een generatie <= 12. De personen per generatie krijg je te zien als je klikt op het generatienummer in de kolom Gen.

Paul

Gemaakt door Kunena