Generatie splitsing

Lees meer

Generatie splitsing

28 dec 2022 13:04 - 28 dec 2022 13:50
Een keer per jaar doe ik een poging om mijn terug gevonden en gecontroleerde gegevens te tonen op een website.

Het volgende doet zich elk jaar weer voor en denk dat het makkelijker kan..

Had voorheen 10 generaties geheel kompleet en wil deze tot de 11e tonen.
Had toen een groep gemaakt van alle voorouders in de 10de generatie samen met hun ouders.
Dit via een sortering in de persoonslijst. door de eerste kwartiernummer en laatste kwartiernummer aan te klikken.
Sortering kan ik doen daar ik het kwartiernummer in de code kolom heb staan. Bovenste en onderste aanklikken met cntr. toets ingedrukt houden en alles is gesorteerd.

Maar ben nu enige jaren verder en heb de 11de generatie kompleet.
Om deze lijst via de persoonslijst is een crime en gaat door het scrollen in de persoonslijst regelmatig fout om deze 2048 voorouders te kunnen sorteren in een groep genaamd 11de generatie.

zou er een 2de sortering bijgemaakt kunnen worden? zodat eerste persoon in de volgordelijst in de persnenlijst en laatste persoon in de volgordelijst snel als groep met alle tussenliggende gesorteerd kan worden.

Alvast dank en hoop er volgend jaar gebruik van te kunnen maken.

Ben dus op zoek om een gedeelte van mijn bestand tot een x generatie en heel het nageslacht van die generatie te kunnen tonen in een apart bestand om aan de slag te kunnen gaan met de diverse sjabloonuitdraaien. Al wat ik zelf niet gecontroleerd heb wil ik dus niet meer gaan tonen. en loopt heden vrij ver door, en is door mij ook nog niet gecontroleerd alleen overgenomen om later te kunnen controleren. Mogelijk bevatten deze gegevens wel fouten die door andere ook weer ongecontroleerd worden overgenomen als waar. En vervolgens stamt iedereen van Adam en Eva af. :) :) :)
Laatst bewerkt 28 dec 2022 13:50 door Frank .

Lees meer

Re: Generatie splitsing

29 dec 2022 13:48
mogelijke oplossing maar gaat nog niet geheel goed.

www.aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/7922-...-gaat-niet-goed.html

Gemaakt door Kunena