OneDrive

Lees meer

OneDrive

21 dec 2022 18:41
Ter info:
Mijn persoonlijke opvatting is dat de bedoeling van OneDrive is:
a) het interne geheugen van een PC te verminderen naar b.v. 256 of zelfs 128 GB SSD met het onderliggende idee dit alleen voor programma opslag te gebruiken
b) het als gevolg afwezig zijn van voldoendte intern geheugen te ondervangen door het aanbieden van de OneDrive
c) waarbij niet vermeldt wordt dat ook dat een beperkte capaciteit heeft en
d) dat zodra dit ook vol is vervolgens extra OneDrive ruimte wordt aangeboden mits een abo wordt aangegaan

E.e.a. kan voorkomen worden door éénmalig aanschaffen van een extern geheugen van b.v. 1 TB (1000 GB) wat vandaag de dag voor minder als 100 € mogelijk is.
Wat tussen haakjes ook de mogelijkheid biedt Aldfaer programma en data daarop zodanig te installeren dat mobiel gebruik op andere computers mogelijk is.

Lees meer

Re: OneDrive

21 dec 2022 19:19
Een misvatting dat OneDrive vermeerdering van vrije schijfruimte zou opleveren. OneDrive synchroniseert de aangewezen mappen maar laat alles staan.

Lees meer

22 dec 2022 00:31
Ik heb nergens gezegd dat de standaard OneDrive vrije schijfruimte oplevert

Lees meer

22 dec 2022 08:38 - 22 dec 2022 09:11
Beschrijving van OneDrive door Microsoft:

OneDrive persoonlijke online opslagruimte
Sla uw bestanden en foto's op in OneDrive zodat u ze overal en vanaf elk apparaat kunt openen.

Mijn conclusie:
OneDrive staat niet op uw computer maar "ergens" in een data-center. En data-centers zijn (met succes) doelen voor de piraten.
Voorbeeld: boekhoud/factureer programma Winbiz - na ruim 2 maanden, nog steeds niet 100% hersteld. Maar 9'000 slachtoffers.

Info (franstalig) : www.bing.com/news/search?q=winbiz&qpvt=winbiz&FORM=EWRE

Derhalve geen V-kopie en/of Materiaal op de OneDrive of beter: helemaal niet gebruiken
Laatst bewerkt 22 dec 2022 09:11 door Ruud de Ruiter.

Gemaakt door Kunena