- Bedankjes 0
Probleem met PDF-uivoer
- Nicolette Meijer-Jentink
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Probleem met PDF-uivoer
17 dec 2022 13:03
Elke genealogie zet ik nadat ik een rapport heb gemaakt om in een PDF met behulp van een PDf-printer. Nu is het probleem, dat er dan bovenaan elke pagina de naam van het parenteel of genealogie wordt herhaald en ook page .... of ......Nu vind ik die pagina nrs. niet zo erg, maar ze staan te hoog, waardoor ongeveer 1/4 wegvalt. Dat steeds op elke pagina parenteel van stoort me wel. Onderaan de pagina komt te staan file///Aldfaer data/stambomen/en nog meer. Dit is informattie die ik niet nodig heb in een PDF. Bovendien komt ook dit ook veel te laag op de pagina, waardoor ook hier zo'n 1/4 van de regel wegvalt. Nu heb ik er niets tegen, dat er iets onder komt als gegenereerd met Aldfaer, maar dan wel hoger op de pagina.
Nicolette
Nicolette
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
Re: Probleem met PDF-uivoer
17 dec 2022 13:18
De overbodige teksten kunnen door instellngen van de printer weggelaten worden.
- Evert
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
17 dec 2022 17:12
Een PDF-printer, in elk geval de 2 die ik heb, één van Microsoft en PDF995 hebben geen instellingen die dat mogelijk maken.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
17 dec 2022 17:24 - 17 dec 2022 17:25
Met het rapport in uw browser geopent kan u pdf printen vanaf de browser. Ga naar 'toepassingsmenu openen' en naar printen, naar onder scrollen tot 'Opties'. Vink uit 'kop- en voetteksten'. Indien u dit niet vindt, welke browser gebruikt u?
Laatst bewerkt 17 dec 2022 17:25 door JayCee.
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
17 dec 2022 17:47
Kom er op terug, maar moet nu wat anders gaan doen, maar hier al vast antwoord op welke browser ik heb.
Op mijn PC staan 2 browsers, maar Aldfaer rapporten gaan automatisch naar Microsoft Edge.
Op mijn PC staan 2 browsers, maar Aldfaer rapporten gaan automatisch naar Microsoft Edge.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
17 dec 2022 18:27
Klik rechter muis op rapport > afdrukken > kies voor Microsoft print to pdf > Meer instellingen > Opties > Kop- en voetteksten uitvinken, in het rechter vak een voorbeeld hoe het wordt >Afdrukken.
Idem Voor elke browser.
Idem Voor elke browser.