- Bedankjes 0
Na imp. gedcom
- J.Tegelaar
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Na imp. gedcom
08 dec 2022 12:12
Na de import van een Gedcom van mijn pc (win 10) naar mijn laptop (win 11) mis ik na het openen van de personenlijst de kolom "Intern#".
Op beide systemen heb ik de instellingen gelijk staan.
Vraag 1: waar ben ik de mist ingegaan?
vraag 2; moet ik elke keer nadat ik op de laptop heb gewerkt een Gedcom imp. doen op mijn pc?
met vr. gr.
J.Tegelaar
Op beide systemen heb ik de instellingen gelijk staan.
Vraag 1: waar ben ik de mist ingegaan?
vraag 2; moet ik elke keer nadat ik op de laptop heb gewerkt een Gedcom imp. doen op mijn pc?
met vr. gr.
J.Tegelaar
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
Re: Na imp. gedcom
08 dec 2022 13:36
Dag J.Tegelaar,
1 Toch wil je vragen om nogmaals te kijken of de instelling voor de Personenlijst in Windows 11
Klik daarvoor met de rechtermuis op bijvoorbeeld Achternaam op de bovenste regel.
Er volgt nu een uitklapvenster met o.a. de Internnummer
Als daar geen vinkje voor geplaats is wordt de kolom 'Intern#' niet getoond in de lijst
2 Als je de informatie van de laptop en je Pc gelijk wilt houden dan dien je er eerst voor te zorgen dat je op de PC en Laptop dezelfde
gebruikers naam gebruikt. C:\Users\gebruikersnaamDocuments\Aldfaer\Stambomen en dit geld ook voor Materiaal
In beide *.aldf bestande dient bij Eigenschappen het zelfde pad naam gebruikt te worden.
Dan is het voldoende om *.aldf bestand te kopiƫren van de bewerkte PC (laptop) en te plakken op de Laptop (PC)
Dit moet dan ook voor de materiaal map indien er nieuw materiaal is toegevoegd in de materiaal map.
1 Toch wil je vragen om nogmaals te kijken of de instelling voor de Personenlijst in Windows 11
Klik daarvoor met de rechtermuis op bijvoorbeeld Achternaam op de bovenste regel.
Er volgt nu een uitklapvenster met o.a. de Internnummer
Als daar geen vinkje voor geplaats is wordt de kolom 'Intern#' niet getoond in de lijst
2 Als je de informatie van de laptop en je Pc gelijk wilt houden dan dien je er eerst voor te zorgen dat je op de PC en Laptop dezelfde
gebruikers naam gebruikt. C:\Users\gebruikersnaamDocuments\Aldfaer\Stambomen en dit geld ook voor Materiaal
In beide *.aldf bestande dient bij Eigenschappen het zelfde pad naam gebruikt te worden.
Dan is het voldoende om *.aldf bestand te kopiƫren van de bewerkte PC (laptop) en te plakken op de Laptop (PC)
Dit moet dan ook voor de materiaal map indien er nieuw materiaal is toegevoegd in de materiaal map.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: J.Tegelaar
- J.Tegelaar
- Auteur
08 dec 2022 14:01
Bedankt Meije voor jouw snelle reactie.
1.Je heb raak geschoten.
Ik heb het vinkje 1 vakje te laag gezet.
Haastige spoed .... enz.
2. ik ben de enige gebruiker van dit programma thuis.
Ga snel kijken of ook dit lukt.
met vr. groet
J.Tegelaar
1.Je heb raak geschoten.
Ik heb het vinkje 1 vakje te laag gezet.
Haastige spoed .... enz.
2. ik ben de enige gebruiker van dit programma thuis.
Ga snel kijken of ook dit lukt.
met vr. groet
J.Tegelaar
- J.Tegelaar
- Auteur
13 dec 2022 14:06
De Gedcom test met 10 personen ging.
Nu met 2944 op mijn pc zie ik op mijn laptop maar 2899 personen.
Waar ga ik de fout in of moet nog ergens een vinkje gezet worden?
met vr. gr.
J. Tegelaar
Nu met 2944 op mijn pc zie ik op mijn laptop maar 2899 personen.
Waar ga ik de fout in of moet nog ergens een vinkje gezet worden?
met vr. gr.
J. Tegelaar
- Han Kortekaas
-
- J.Tegelaar
- Auteur
- Ruud de Ruiter
-
13 dec 2022 16:08
Gebruik je de standaard Gedom export of eerst een groep gemaakt en daar een Gedcom van gemaakt?
Is dat het geval dan zijn de ontbrekende personen, mogelijk personen zonder relatie/koppeling met andere personen en voldoen daarom niet aan de "voorwaardes" van de gedcom.
Maar... uitgaande van een standaard installatie, waarom niet eenvoudig de map Stambomen overzetten ?
Is dat het geval dan zijn de ontbrekende personen, mogelijk personen zonder relatie/koppeling met andere personen en voldoen daarom niet aan de "voorwaardes" van de gedcom.
Maar... uitgaande van een standaard installatie, waarom niet eenvoudig de map Stambomen overzetten ?
- J.Tegelaar
- Auteur
14 dec 2022 10:29
Het is 1 bestand genaamd: familie.
Het voorstel op de map over te zetten snap ik, maar ik had graag de mogelijke fout die ik maak geweten.
Met vr. gr.
J. Tegelaar
Het voorstel op de map over te zetten snap ik, maar ik had graag de mogelijke fout die ik maak geweten.
Met vr. gr.
J. Tegelaar
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
14 dec 2022 15:54
J. Tegelaar,
Kijk eens naar de instellingen (Cltr+I)
Of de instellingen voor GEDCOM overeen komen met onderstaande afbeeldingen.
Als deze instellingen worden toegepast is er geen verschil in het aantal personen
Kijk eens naar de instellingen (Cltr+I)
Of de instellingen voor GEDCOM overeen komen met onderstaande afbeeldingen.
Als deze instellingen worden toegepast is er geen verschil in het aantal personen