Sorteermogelijkheid feiten

Lees meer

Sorteermogelijkheid feiten

31 okt 2022 15:31
Weer een goedemiddag,
Ook dit onderwerp kan ik niet op het forum terugvinden.

Het gaat om het volgende. Bij het tabblad feiten worden de onderwerpen alfabetisch gesorteerd op het onderwerp. Is het mogelijk om, net zoals bij de personenlijst, dit ook op datum te sorteren? Het tijdspad is dan voor mij duidelijker te volgen. Ik heb voorouders die in eenzelfde jaar, heel veel activiteiten hadden die ook nog in een akte opgenomen werden. Alleen het jaar zien, is voor mij dan niet duidelijk genoeg. Zelfs het volledig in beeld hebben van de datum zou al een goed begin zijn.
Alvast mijn hartelijke dank.

Lees meer

Re: Sorteermogelijkheid feiten

31 okt 2022 16:27
Binnen één en hetzelfde soort feit wordt op datum gesorteerd, mits deze ingevoerd zijn
De soorten zijn Alfabetisch. Denk ook aan "Overige feiten" dat kunnen er tientallen zijn.
Persoonlijk zie ik dan meer nut ni een "sorteren als" functie op de soorten feiten
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Joy Vialle

Lees meer

31 okt 2022 16:38
Ik zie wel iets in een optionele -zoals nu alle kolommen zijn- kolom voor de "Start- einddatum"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Joy Vialle

Lees meer

31 okt 2022 17:15
Bedankt voor uw reactie.
Ik had inderdaad meerder soorten feiten, tientallen. Dat maakte dat ik met 'mijn' probleem geconfronteerd werd. Ik heb hierin flink gesneden door er grotere groepen van te maken en niet aparte feiten te benoemen zoals schepenakten, notariële akten, schuldbekentenissen, testamenten, etc. Binnen het notitieveld begin ik nu met de feitelijke juiste naamgeving (zoals ze ook door de archieven gehanteerd worden). Maar dat kan ik niet met alle soorten feiten. Mijn 'tijdspad' probleem blijft dus gewoon bestaan.

Gemaakt door Kunena