Pop up schermen vaak 2x klikken nodig om te sluiten

• Karen
  • Auteur

Pop up schermen vaak 2x klikken nodig om te sluiten

25 okt 2022 00:54
Ik vraag mij af; ben ik de enige die er 'last'van heeft dat 'pop-up schermen' 2x klikken nodig hebben voor ze sluiten?
Daarmee bedoel ik bijv. de pop-up Personenlijst of Toon Verwantschap of .... alle schermen dus.
Als ik deze weer wil sluiten vereist dat 2x klikken, niet altijd, vaak wel.
Ik werk met versie 10.1 onder Windows 10 Pro

Daarnaast krijg ik ook vaak bij het openen van het bestand diverse pop-up schermen voor mijn neus (oa Personenlijst), zonder dat ik op het icoontje klik om de lijst op te vragen. Aldfaer lijkt de pop-ups ongevraagd te openen.

Beide issues geen echt probleem, wel een lichte irritatie ;-)

Met vr. groet en alvast bedankt voor reacties.
Karen

Lees meer

Re: Pop up schermen vaak 2x klikken nodig om te sluiten

25 okt 2022 08:39
Probleem 2x klikken:
Ik vraag mij af waar Aldfaer geïnstalleerd is. Toch niet in de OneDrive?
Programma Aldfaer hoort in C:\Aldfaer te staan.
Stamboombestanden *.aldf in C:\Users\uwpcnaam\Documents\Aldfaer\Stambomen

Probleem bij openen
Normaaal, want dat betekent dat u Aldfaer gesloten hebt met deze vensters geopend. Aldfaer onthoudt dat en bij nieuwe start worden die dan automatisch geopend.

Lees meer

25 okt 2022 09:35
Karen schreef : Ik vraag mij af; ben ik de enige die er 'last'van heeft dat 'pop-up schermen' 2x klikken nodig hebben voor ze sluiten?
Daarmee bedoel ik bijv. de pop-up Personenlijst of Toon Verwantschap of .... alle schermen dus.
Als ik deze weer wil sluiten vereist dat 2x klikken, niet altijd, vaak wel....knip

Ik denk eerder dat het aan de Instellingen voor de muissnelheid ligt. Die kunt u controleren bij de Windows -> Instellingen - Apparaten

• Karen
  • Auteur

25 okt 2022 21:48
Hai Ruud,
Aldfaer is gewoon in c:\aldfaer geinstalleerd.

vwb 2e punt; daar kon je weleens gelijk in hebben. De pop-up schermen verdwijnen in het niets lijkt het (niet via menubalk te heropenen) maar zijn dan blijkbaar toch nog ergens open

• Karen
  • Auteur

25 okt 2022 21:49
het lijkt erop dat ik het scherm eerst moet 'activeren/wakker maken' en dan pas X om te sluiten, apart

Lees meer

25 okt 2022 22:24
Klikken in menu op 'Venster' geeft een uitvallijst weer van alle open vensters.

Lees meer

26 okt 2022 07:42
Karen,
re punt 2
Toch niet voorheen met 2 beeldschermen gewerkt en die vensters op het 2e scherm geplaatst en nu weer werken op één scherm ?
Indien ja, sluit Aldfaer, in de verkenner ga naar C:\Aldfaer en verwijder Aldfaer.iniprogram

Gemaakt door Kunena