- Bedankjes 1634
Abnormal Program Termination Aldfaer 10.1
- Sander Greve
- Auteur
05 okt 2022 12:47
Probleem:
Wanneer ontstaan:
Aldfaer 7.2 geïnstalleerd en een bestaand Aldfaer 7 bestand omgezet m.b.v. Gedcom.
Dit geïmporteerd in Aldfaer 10.1. en vervolgens Aldfaer 7.2 verwijderd.
Alle instellingen gecontroleerd en aangepast.
Wat gebeurt nu (niet):
- invoeren van nieuwe gegevens / aanpassen van bestaande gegevens kan, maar als deze moeten worden opgeslagen komt de foutmelding 'Abnormal Program Termination'.
Wat heb ik gedaan:
- stamboom opgeschoond (Stamboom-bestand opschonen)
- bestand gecontroleerd op vreemde zaken. Het valt me op dat bij een groot aantal items een asterisk (*) of tilde (~) staat. Ik kan me niet herinneren dit eerde te hebben gezien. Weet ook niet of dit wat uitmaakt.
- het Aldfaer.ini bestand hernoemd naar aldfaer.ini.old en Aldfaer opnieuw opgestart.
Mijn vraag:
hoe kom ik van de foutmelding af en hoe kan ik mijn gegevens weer opslaan?
Graag hulp.
Wanneer ontstaan:
Aldfaer 7.2 geïnstalleerd en een bestaand Aldfaer 7 bestand omgezet m.b.v. Gedcom.
Dit geïmporteerd in Aldfaer 10.1. en vervolgens Aldfaer 7.2 verwijderd.
Alle instellingen gecontroleerd en aangepast.
Wat gebeurt nu (niet):
- invoeren van nieuwe gegevens / aanpassen van bestaande gegevens kan, maar als deze moeten worden opgeslagen komt de foutmelding 'Abnormal Program Termination'.
Wat heb ik gedaan:
- stamboom opgeschoond (Stamboom-bestand opschonen)
- bestand gecontroleerd op vreemde zaken. Het valt me op dat bij een groot aantal items een asterisk (*) of tilde (~) staat. Ik kan me niet herinneren dit eerde te hebben gezien. Weet ook niet of dit wat uitmaakt.
- het Aldfaer.ini bestand hernoemd naar aldfaer.ini.old en Aldfaer opnieuw opgestart.
Mijn vraag:
hoe kom ik van de foutmelding af en hoe kan ik mijn gegevens weer opslaan?
Graag hulp.
- Sander Greve
- Auteur
Re: Abnormal Program Termination Aldfaer 10.1
05 okt 2022 12:53
Probleem verholpen.
Alle oude Aldfaerprogramma-onderdelen verwijderd en Aldfaer opnieuw geïnstalleerd.
Ik vermoed dat ik na het aanmaken van het Gedcom-bestand eerst versie 7.2 had moeten verwijderen alvorens versie 10.1 te installeren.
Groet
,
Sander Greve
Alle oude Aldfaerprogramma-onderdelen verwijderd en Aldfaer opnieuw geïnstalleerd.
Ik vermoed dat ik na het aanmaken van het Gedcom-bestand eerst versie 7.2 had moeten verwijderen alvorens versie 10.1 te installeren.
Groet
,
Sander Greve
- Sander Greve
- Auteur
07 okt 2022 20:12
Helas, probleem blijft terugkomen, ook na verwijderen Aldfaer, opnieuw installeren, reset pc en als laatste ini-bestand verwijderen.
Graag advies.
Graag advies.
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
08 okt 2022 00:53 - 08 okt 2022 00:55
Sander,
als je dat gedcombestand nog hebt dan kun je toch daarmee gewoon in 10.1 een nieuw stamboombestand maken?
als je dat gedcombestand nog hebt dan kun je toch daarmee gewoon in 10.1 een nieuw stamboombestand maken?
Laatst bewerkt 08 okt 2022 00:55 door Han Kortekaas.
- Sander Greve
- Auteur
08 okt 2022 09:44
Ik heb het Gedcom-bestand ingevoerd in Versie 10.1
Vervolgens een groot aantal mensen toegevoegd.
Daarna ontstond het probleem.
Vervolgens een groot aantal mensen toegevoegd.
Daarna ontstond het probleem.
- Ruud de Ruiter
-
08 okt 2022 09:57
Sander,
Hopelijk heb je nog oude bestanden aanwezig. Om dit vast te stellen:
Start Aldfaer
Sluit het bestand dat geopend werd
Doe Menu > Bestand > Zoek Aldfaer bestanden
zet alle vinken
Als klaar bewaar het resultaat en stuur me dat toe
Hopelijk heb je nog oude bestanden aanwezig. Om dit vast te stellen:
Start Aldfaer
Sluit het bestand dat geopend werd
Doe Menu > Bestand > Zoek Aldfaer bestanden
zet alle vinken
Als klaar bewaar het resultaat en stuur me dat toe
- Sander Greve
- Auteur
08 okt 2022 10:36
Goedemorgen.
- start Aldfaer --> OK
- sluit hetgeopende betsand --> foutmelding komt nu al.
- opnieuw Aldfaer gestart en Menu-Bestand-Zoek Aldfaerbestanden --> gestart
Wat mag ik toesturen?
- start Aldfaer --> OK
- sluit hetgeopende betsand --> foutmelding komt nu al.
- opnieuw Aldfaer gestart en Menu-Bestand-Zoek Aldfaerbestanden --> gestart
Wat mag ik toesturen?
- Han Kortekaas
-
08 okt 2022 11:00
Sander,
als je wilt stuur mij dan het gedcom bestand en dan kan ik zien of het aan het bestand ligt of aan de installatie.
Wel een vraag of u OneDrive gebruikt en zo ja wat staat er allemaal dan in OneDrive?
als je wilt stuur mij dan het gedcom bestand en dan kan ik zien of het aan het bestand ligt of aan de installatie.
Wel een vraag of u OneDrive gebruikt en zo ja wat staat er allemaal dan in OneDrive?
- Sander Greve
- Auteur
08 okt 2022 11:11
ik gebruik geen OneDrive.
Inmiddels stopt Aldfaer geheel.
- D.w.z. Aldfaer start met een leeg scherm.
- Bestand - openen - betreffende bestand aanklikken: "Bestand ... is gewijzigd. Wijzigingen opslaan?"
- Er is niets gewijzigd.
- Als ik nee invul, verschijnt: "abnormal program termination"
Als ik ja invul, verschijnt: "Kan tijdelijk bestand niet verwijderen" (gevolgd door naam van het geladen bestand. Vervolgens: "Er is een fout opgetreden tijdens het bewaren". Vervolgens: "Veiligheidskopie maken?" Ja:"abnormal program termination"
Ik zal nu Aldfaer verwijderen en opnieuw installeren. Uit ervaring weet ik dat het tijdelijk werkt en na een aantal personen weer vastloopt. Meteen na installatie zal ik een Gedcom-bestand aanmaken en u toesturen.
Inmiddels stopt Aldfaer geheel.
- D.w.z. Aldfaer start met een leeg scherm.
- Bestand - openen - betreffende bestand aanklikken: "Bestand ... is gewijzigd. Wijzigingen opslaan?"
- Er is niets gewijzigd.
- Als ik nee invul, verschijnt: "abnormal program termination"
Als ik ja invul, verschijnt: "Kan tijdelijk bestand niet verwijderen" (gevolgd door naam van het geladen bestand. Vervolgens: "Er is een fout opgetreden tijdens het bewaren". Vervolgens: "Veiligheidskopie maken?" Ja:"abnormal program termination"
Ik zal nu Aldfaer verwijderen en opnieuw installeren. Uit ervaring weet ik dat het tijdelijk werkt en na een aantal personen weer vastloopt. Meteen na installatie zal ik een Gedcom-bestand aanmaken en u toesturen.
- Han Kortekaas
-
08 okt 2022 11:16
Sander,
soms helpt het om iets geduldiger te zijn en niet ongebreideld programma's te verwijderen en opnieuw te installeren.
Waar ik alleen naar vroeg is de originele gedcom die u al had en dus niet een nieuwe van een wellicht corrupt bestand.
soms helpt het om iets geduldiger te zijn en niet ongebreideld programma's te verwijderen en opnieuw te installeren.
Waar ik alleen naar vroeg is de originele gedcom die u al had en dus niet een nieuwe van een wellicht corrupt bestand.
- Sander Greve
- Auteur