- Bedankjes 0
aldfaergraphic.js geblokkeerd door mailserver
- vander straeten
- Auteur
Lees minder
Lees meer
aldfaergraphic.js geblokkeerd door mailserver
22 sep 2022 12:39
Ik maakte een grafisch parenteel rapport.
Ik wil dit doorsturen naar een medewerker, maar Gmail blokkeert op het bestand aldfaergraphic.js.
Avast geeft de melding JS:LockyDownloader, een Trojaans paard.
Aldfaer versie 10.1; Rapportversie 10.0.0.2
Ik wil dit doorsturen naar een medewerker, maar Gmail blokkeert op het bestand aldfaergraphic.js.
Avast geeft de melding JS:LockyDownloader, een Trojaans paard.
Aldfaer versie 10.1; Rapportversie 10.0.0.2
- Han Kortekaas
-
Re: aldfaergraphic.js geblokkeerd door mailserver
22 sep 2022 14:06 - 22 sep 2022 14:07
Kaspersky meldt geen virus.
Ter algemene bescherming heeft de industrie afgesproken dat *.js bestanden per definitie gevaarlijk zijn; wat betekent dat iedere mailserver deze bestanden niet verstuurt.
De aanbeveling is om alle bestandjes in te pakken naar een *.zip bestand en dit te verzenden.
Lukt dat niet dan is er nog de dienst WeTransfer en lukt dat niet dan per saldo de extensie even te wijzigen van *.js naar *.jstx een de ontvanger vertellen dat die weer die extensie terugzet.
Ter algemene bescherming heeft de industrie afgesproken dat *.js bestanden per definitie gevaarlijk zijn; wat betekent dat iedere mailserver deze bestanden niet verstuurt.
De aanbeveling is om alle bestandjes in te pakken naar een *.zip bestand en dit te verzenden.
Lukt dat niet dan is er nog de dienst WeTransfer en lukt dat niet dan per saldo de extensie even te wijzigen van *.js naar *.jstx een de ontvanger vertellen dat die weer die extensie terugzet.
Laatst bewerkt 22 sep 2022 14:07 door Han Kortekaas.