Aldfaer-My Heritage

Lees meer

Aldfaer-My Heritage

03 sep 2022 12:42
Groot is mijn verwachting, bij het zien van een groen cijfer, bij een persoon, waarvan een aantal gegevens nog ontbreken, snel controleren of er ontbrekende gegevens nog boven water komen en afsluiten.
Nog groter is echter mijn teleurstelling dat ik regelmatig open en een oproep krijg om toch vooral lid te worden van My Heritage, waar ik sinds jaren al mijn lidmaatschap van heb opgegeven, reden: veel te duur voor het gebodene.
Mijn vraag is: Wat is de reden van deze actie en kan ik hiervan niet verschoond blijven.
Ben ondersteunend lid en doneer jaarlijks
Herman van Laar

Lees meer

Re: Aldfaer-My Heritage

03 sep 2022 13:40
"kan ik hiervan niet verschoond blijven."

Het vinkje weghalen bij Instellingen/Online diensten/Gebruik

Lees meer

12 sep 2022 13:18
Hartelijk dank voor het antwoord beste Evert, maar dit is niet mijn bedoeling. Ik wil gewoon gebruik blijven maken van de matches, waarvoor ze bedoeld zijn, extra of ontbrekende info over de desbetreffende persoon.
Niet de match krijgen maar de melding krijgen van My Heritage, om mijn gratis proefperiode te starten en met het verzoek om mij te registreren.
N.B. met de vermelding: "Geïntegreerd met "ALDFAER"
Bij voorbaat dank voor de moeite

Lees meer

12 sep 2022 19:19
@ Aldfaer team
Voor zover mijn kennis:
My Heritage is een commerciële onderneming. De "integratie" met Aldfaer is het gevolg van een financiële ondersteuning door MH voor het tijdsduur gebonden onderhoud enondersteuning van de voortgaande ontwikkeling van Aldfaer. Naar mijn inzicht is dit een actie van MH om een marktaandeel in NL te verkrijgen.
Hoe werk MH/Aldfaer?
Door de functie te activeren, wordt, van de voorstaande persoon, een zoekslag op de MH-database uitgevoerd en worden "enkele" gegevens aan gedragen als "lokkertje" voor een abo.
Het is aan de gebruiker om vervolgens al dan niet een abo te nemen. T e duur? Ja want het is een commerciële onderneming.
Te meeste soortgelijke aanbieders hanteren soortgelijke tarieven. Andere bieden dergelijke diensten bijna of volledig gratis.

Aangezien Aldfaer blijkbaar er op voorbereid is om dergelijke diensten van anderen toe te voegen is mijn vraag of dat een haalbare zaak is en/of dienaangaande b.v. Geneanet is/wordt overwogen. Of wordt dit voor een bepaalde tijdsduur door de MH relatie uitgesloten.

Lees meer

14 sep 2022 10:26
Dank je wel Ruud, voor je reactie. Ik ben bang dat ik met het fenomeen My Heritage maar moet leren leven, als ik deze verbintenis zie.

Gemaakt door Kunena