plaatsnamen

Lees meer

plaatsnamen

18 aug 2022 14:00
Ik zal dit bericht wel op de verkeerde plek typen. Waarom is het veld Plaats bij feiten opgesplitst in plaatsnaam en land en bij de feiten op de hoofdpagina (geboorte huwelijk overlijden) alleen plaats nl te ....
Je moet dan de plaatsnaam, land invullen voor de juiste gegevens.
Of heb ik het hele invoeren van deze gegevens verkeerd begrepen? Indien dat het geval is dan is de conversie van Myheritage naar Aldfaer niet goed verlopen (daar werden deze twee gegevens met elkaar gekoppeld in 1 veld)

Lees meer

Re: plaatsnamen

18 aug 2022 16:20
Aldfaer gebruikt alleen in het Feit Adres een volledig adres zoals straat, postkode, plaats en land.
Bij alle andere Plaats velden kunt u naar believen een Plaatsnaam voorzien van een verdere indicatie.

Welke gedcomversie werd van MH gebruikt?

Lees meer

22 aug 2022 14:47
volgens mij 5.5 maar dat is al bijna 2 jaar geleden. Kan het zijn dat je toen de conversie voor mij verzorgd hebt?

Lees meer

22 aug 2022 14:50
en Han nu ik je toch weer aan de haak heb, dit hoort niet hier terecht maar misschien kun je wel antwoord geven. Ik wil steeds 1 familie (vader moeder en kinderen, eventueel met aangetrouwden) uitvoeren als gedcom, zodat ik die per familie kan inlezen in geneanet. Ik kom er echter niet uit hoe ik dit zou moeten doen. De beschrijving die in in het forum gevonden heb vond ik niet echt goed te volgen.

Lees meer

22 aug 2022 15:14
philip willems schreef : volgens mij 5.5 maar dat is al bijna 2 jaar geleden. Kan het zijn dat je toen de conversie voor mij verzorgd hebt?

Het kan zijn dat ik geholpen heb om een fout veroorzaakt door MyHeritage (fout 1113) te herstellen. Als ik dat doe verzorg ik uitsluitend dat het bestand door Aldfaer verwerkt kan worden. Inhoudelijk kijk ik in principe niet naar de gegevens zelf.

Het zou zo maar kunnen dat dit verschil in behandeling van Plaats er toen ook al was.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: philip willems

Lees meer

22 aug 2022 15:23
Als je per familie iets wilt uitvoeren naar MyHeritage dan kan dat, maar pas op voor dubbelen want MH controleert niet of een persoon al aanwezig is.
Hoe je het doet is
1. Zet de oudste van de familie in het hoofdvenster
2. Menu -> Persoon -> Groep -> Toevoegen aan nieuwe groep
3. klik in het linker vensterdeel op "Parenteel" en aan de rechterkant wat je extra wilt meenemen. Neem NIET de laatste "Inclusief koppelingen van gekoppelde personen " mee.
4. wijzig eventueel de naam van de Groep
5. Ga naar Tonen -> Groepen
6. vink de nieuw gemaakte Groep aan
7. Klik linksboven op het icoontje ged
8. vink in het gecomvenster aan wat je inhoudelijk mee wilt geven
9 klok OK voor het aanmaken van de gedcom.

Lees meer

23 aug 2022 16:36
Hallo Han, de eerste stappen gedaan maar bij uitvoeren van de actie krijg ik onderstaande foutmelding. Ook als ik naar tonen, groepen ga krijg ik deze foutmelding

Lees meer

23 aug 2022 18:14
Philip,
je kunt het stamboombestand naar mij sturen voor de reparatie AV melding.
Zie mijn e-mailadres onder de knop 'Meer"envelopje.

Lees meer

24 aug 2022 12:34
Bestand gerepareerd.
Vaak blijkt bij dit soort reparaties dat het lijkt alsof de gebruiker vergeet zelf naar Groepen te kijken en de Groepen waar een blauw cirkeltje voor staat zelf aan te klikken om te vernieuwen.

Gemaakt door Kunena