materiaallijst (niet)gekoppelde bestanden

• J. Janssen
  • Auteur

materiaallijst (niet)gekoppelde bestanden

09 aug 2022 21:10
Dag,
Bij een aantal materiaalbestanden die ik gekoppeld heb krijg ik de opmerking 'kan bestand niet tonen'.
Alleen als ik een materiaallijst maak van gekoppelde bestanden zie ik daarop niet dat deze niet (meer) aanwezig zijn.
Het staat er gewoon op.
Is het ook ergens mogelijk om een lijst van de bestanden te krijgen die niet getoond kunnen worden?

Dank!

Lees meer

Re: materiaallijst (niet)gekoppelde bestanden

09 aug 2022 22:01 - 09 aug 2022 22:04
Niet gekoppelde bestanden die zich in de map Materiaal bevinden kunt u zien via Tonen > Materiaal > tab Niet-gekoppelde bestanden.
Controleer het pad in de stamboom eigenschappen van de bestanden die niet getoond kunnen worden .
Laatst bewerkt 09 aug 2022 22:04 door JayCee.

• J. Janssen
  • Auteur

09 aug 2022 22:08
Mijn vraag zal niet duidelijk zijn geweest.
De tab gekoppelde geeft ook aan de bestanden die gekoppeld zijn geweest of een verkeerd pad hebben gekregen. Dus ook de bestanden waar in het programma bij staat 'kan bestand niet tonen'.
En juist die laatste groep zou ik op een of andere manier uit het pakket willen selecteren zodat ik daar gerichter naar op zoek kan gaan.

Lees meer

09 aug 2022 22:44
Kunt u eens Stamboom -> Bestand opschonen en Stamboom -> Bestandscontrole en -reparatie draaien?

• J. Janssen
  • Auteur

09 aug 2022 22:50
Dat had ik al eens gedaan.
Stuur bijgaand enkele printscreens, misschien dat het dan duidelijker is.

Bijlagen:

Lees meer

10 aug 2022 00:57
Zoals eerder vermeld, kan de foto niet getoond worden omdat deze zich niet op de vermelde locatie bevindt (rode tekst).
De bestandsnaam is mogelijk te lang.

Lees meer

10 aug 2022 07:46 - 10 aug 2022 08:14
Ik hoop dat u alleen het Materiaal op de OneDrive heeft. Indien ook de *.aldf stamboombestanden daar staan, deze onmiddellijk verplaatsen naar C:\Users\jjans\Documents\Aldfaer\Stambomen\
Een *.aldf bestand mag niet op de OneDrive. Materiaal en V-kopie mag wel.

Lengte Padnaam: Ik kan geen uitspraak doen of deze Materiaal naamgeving voor Aldfaer te lang is. Voor *.aldf bestanden geldt dat dit max 127 posities mag zijn.
Zie www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20Padnaam%20te%20lang.pdf
Derhalve maak eens een kopie van dat bestand met een korte naamgeving, b.v. "Test" en koppel dat bij dezelfde persoon en kijk of dat dan wel getoond wordt. Indien dan OK, dan weten we wat de oorzaak is.

Overigens ook uw mapnamen zijn overbodig lang.
"Jansen_geboorteaktes" kan vervangen worden door eenvoudig "Geb"
Als suggestie:

Waarschuwing: wijzigen mapnamen betekent dat alle koppelingen ongeldig worden en dus alles ontkoppelen en opnieuw koppelen
Laatst bewerkt 10 aug 2022 08:14 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

10 aug 2022 08:58
Alleen als de bestandsnaam van het materiaal wijzigt moet e.e.a. opnieuw gekoppeld worden. Dus niet bij het wijzigen van mapnamen, daar is de functie Stamboom -> Bestandscontrole en -reparatie voor.Die functie zoekt gewoonweg de gekoppelde foto op in de hoofdmap zoals aangegeven in de Stamboom Eigenschappen en herstelt de koppeling.

• J. Janssen
  • Auteur

10 aug 2022 09:11
Hartelijk dank voor alle suggesties.
Maar er is dus geen lijst te draaien waar alleen degenen op komen te staan waarbij staat 'kan bestand niet tonen' met de inderdaad lange bestandsnaam.........

Lees meer

10 aug 2022 10:20 - 10 aug 2022 10:20
Ga naar Tonen -> Materiaal.... Je krijgt dan de Materiaallijst. Klik daarin op de kolomtitel "Bestaand". Dan worden, middels een "-" bovenaan de bestanden getoond die niet bestaan. Komt dat overeen met wat je verwacht?

Paul
Laatst bewerkt 10 aug 2022 10:20 door Paul Kallenberg.

• J. Janssen
  • Auteur

10 aug 2022 11:28
Het pakket kan nog meer dan ik wist...........
Heel hartelijk bedankt!
Daar was ik dus naar op zoek.
Ik moest de lijst nog verder naar rechts uittrekken dan ik al dacht te hebben gedaan.

Iedereen hartelijk bedankt!

Lees meer

10 aug 2022 15:08
@Han

Bedankt voor het corrigeren van mijn waarschuwing (die incorrect en overbodig was)

Gemaakt door Kunena