- Bedankjes 996
overzetten bestanden van Windows 7 naar Windows 10
- Jan
- Auteur
overzetten bestanden van Windows 7 naar Windows 10
01 aug 2022 09:48
Ik ben al een aantal jaren niet meer bezig geweest met mijn kwartierstaat. Nu wil ik de draad oppakken. De bestanden staan nog op vaste PC met Windows 7 (nu niet meer aangesloten op internet). Nu werk ik hoofdzakelijk via mijn laptop met Windows 10. Hierop heb ik de nieuwste versie van Aldfaer geinstalleerd. Ik heb alles van de PC m.b.t. Aldfaer op een USB stick gezet. Het lukt mij niet om de bestanden te vinden c.q. aan de praat te krijgen. Wat computers betreft ben ik bij wijze van spreken "linkshandig". Is er een oplossing voor?
Bij voorbaat dank.
Bij voorbaat dank.
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: overzetten bestanden van Windows 7 naar Windows 10
01 aug 2022 11:12
Jan,
Na installatie van Aldfaer 10.1 op uw laptop is een map aangemaakt: C:\Users\uwpcnaam\Documents\Aldfaer
Daarin staan de sub-mappen:
Gedcom
Invoegtoepassingen
Materiaal
Rapportuitvoer
Stambomen
Veiligheidskopieën
Van uw USB-stick zet u de inhoud van de daar aanwezige map Materiaal in bovenstaande map Materiaal.
U doet idem met de *.aldf bestanden vanaf de stick en zet deze in de map Stambomen
Start Aldfaer, dat geeft waarschijnlijk een leeg scherm.
Doe Menu > Bestand > Zoek Aldfaer bestanden. Vink Stambomen en vaste schijven en bewaar resultaat. Dit geeft een lijst van aanwezige stamboombestanden, waar en met versie nummers en aantal personen
Doe Bestand > Open en navigeer naar het gewenste bestand en open dat.
Controleer in Menu > Stamboom > Eigenschappen of dit verwijst naar de map materiaal, zo niet dat aanpassen.
Indien het materiaal niet getoond wordt (rode melding in tab persoon) doe Menu > Stamboom > Bestandscontrole en reparatie
Na installatie van Aldfaer 10.1 op uw laptop is een map aangemaakt: C:\Users\uwpcnaam\Documents\Aldfaer
Daarin staan de sub-mappen:
Gedcom
Invoegtoepassingen
Materiaal
Rapportuitvoer
Stambomen
Veiligheidskopieën
Van uw USB-stick zet u de inhoud van de daar aanwezige map Materiaal in bovenstaande map Materiaal.
U doet idem met de *.aldf bestanden vanaf de stick en zet deze in de map Stambomen
Start Aldfaer, dat geeft waarschijnlijk een leeg scherm.
Doe Menu > Bestand > Zoek Aldfaer bestanden. Vink Stambomen en vaste schijven en bewaar resultaat. Dit geeft een lijst van aanwezige stamboombestanden, waar en met versie nummers en aantal personen
Doe Bestand > Open en navigeer naar het gewenste bestand en open dat.
Controleer in Menu > Stamboom > Eigenschappen of dit verwijst naar de map materiaal, zo niet dat aanpassen.
Indien het materiaal niet getoond wordt (rode melding in tab persoon) doe Menu > Stamboom > Bestandscontrole en reparatie
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
Re: overzetten bestanden van Windows 7 naar Windows 10
01 aug 2022 13:01Ruud de Ruiter schreef : .......
Doe Menu > Bestand > Zoek Aldfaer bestanden. Vink Stambomen en vaste schijven en bewaar resultaat. Dit geeft een lijst van aanwezige stamboombestanden, waar en met versie nummers en aantal personen......
Een binnenweg: selecteer in de lijst de gewenste stamboom en klik op 'Open stamboom'