Achternamen in Personenlijst en hoofdvenster weggevallen

Lees meer

Achternamen in Personenlijst en hoofdvenster weggevallen

18 jul 2022 16:40
Beste kenners, De achternamen zijn weggevallen in het Hoofdscherm en Personenlijst. Ik heb Bestandscontrole en opschonen gedaan. Het hielp niet. Wat heb ik verkeerd gedaan en hoe is dit op te lossen. Graag uw advies. Met vriendelijke groet, Marijke Trouwee.

Lees meer

Re: Achternamen in Personenlijst en hoofdvenster weggevallen

18 jul 2022 17:33
Marije
Open de personenlijst.
Doe een rechtsklik op de titels en controlleer op Achternamen is aangevinkt
In dien dat desondanks is aangevinkt kan het zijn dat de kolom Achternamen versleept is

Lees meer

18 jul 2022 18:29
Beste Ruud, Is desondanks aangevinkt, maar geen achternamen. te zien. U noemt verslepen, maar waar naar toe? Het is gebeurd na opschonen en bestandscontrole. M.vr.gr. Marije

Lees meer

18 jul 2022 18:31
Ook mijn relaties en ouders staan er niet meer op. Onbegrijpelijk.

Lees meer

18 jul 2022 18:39 - 18 jul 2022 18:39
probeer eerst eens de laatste veiligheidskopie terug te zetten want ik denk dat het bestand corrupt is geraakt.
Met welke versie werkt u?
Laatst bewerkt 18 jul 2022 18:39 door Han Kortekaas.

Lees meer

18 jul 2022 18:46
Beste Han, ik werk met Windows 10. Hoe kan een bestand corrupt raken? Jawel, terugzetten, dat heb ik eerder moeten doen, en nu weer. Dan is het weer in orde, maar dat is niet de bedoeling. Ik werk er elke dag aan en ben dan aardig wat kwijt. Gelukkig maak ik elke dag wel een veiligheidskopie. M.vr.gr.

Lees meer

18 jul 2022 18:57
Werk al jaren met Aldfaer. Er staat een enorme hoeveelheid personen in. Gebruik dit programma als basis.

Lees meer

18 jul 2022 19:17 - 18 jul 2022 19:18
Marije,
Maak eens 2 schermuitsnedes in de verkenner en stuur die via de antwoord functie Aktie
a) van C:\Aldfaer
b) van C:\Users\uwpcnaam\Documents\Aldfaer\Stambomen

e.e.a om te zien hoe de installatie is uitgevoerd
Laatst bewerkt 18 jul 2022 19:18 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

19 jul 2022 10:13
Dank voor jullie adviezen. Zie de bijlage.
M.vr.gr.

Bijlagen:

Lees meer

19 jul 2022 10:38 - 19 jul 2022 10:42
Marije,
u heeft een afwijkende installatie; alle data die onder \Documenten\ moet staan, heeft u in de installatiemap geplaatst.
Sommige bestanden staan niet in de daarvoor bestemde submappen, zoals veiligheidskopie en gedcom.
Ik zie geen map \Stambomen\ maar wel een stamboombestand met alleen cijfers en gedateerd ergens in april. Dat strookt niet met uw opmerking dat u dagelijks in de stamboom werkt; dus de vraag is waar staat uw echte stamboom. In OneDrive?

Ik zie dat u een paar grotere gedcom bestanden heeft. Mijn vraag is of u deze gedcom heeft gemaakt met het privacyfilter aan en onmiddellijk na het maken van die gedcom Aldfaer heeft afgesloten.
Laatst bewerkt 19 jul 2022 10:42 door Han Kortekaas.

Lees meer

19 jul 2022 12:06
Beste Han, als ik het goed begrijp ligt het bij de basis, het niet goed installeren ?
Daarbij wil ik de gegevens niet in OneDrive. Dat is waarschijnlijk de oorzaak. Werk elke dag de Veiligheidskopiën bij en eens in de week zet ik het in een gedcom-bestand en ook extra op de externe schijf.
Heb er daardoor een rommeltje van gemaakt, dat komt doordat ik geen overzicht meer had. Ik werk zeker elke dag met het programma. De laatste veiligheidskopie was van 18-07 j.l. (bleek later zonder der achternamen). Heb de veiligheidskopie van 16-07 erin gezet, (nog met de achternamen).
Waarschijnlijk heb ik de bestanden, die er niet thuishoren, apart in die map geplaatst. Ik kan het niet meer achterhalen.
Inmiddels heb ik het programma opnieuw geïnstalleerd. Ben wel wat kwijt, maar goed, ik kan verder.
De laatste vraag over het privacy-filter en dan direct het afsluiten van Aldfaer, dat kan.
Heel prettig dat er met mij mee wordt gedacht, hoe dit op te lossen. Ik neem uw advies voor de volgende keer hierin mee. Dank daarvoor. M.vr.gr.

Lees meer

19 jul 2022 12:22
Marije,
het opnieuw installeren helpt u niet alles netjes geordend te krijgen. Bij de installatie neemt Aldfaer de instellingen mee zoals die staan in de twee *.ini* bestandjes.

Ik wil wel even met Teamviewer e.e.a. bekijken. Zie Teamviewer installatie en neem contact met mij op.

Gemaakt door Kunena