- Bedankjes 1634
Loop vast op het genereren van rapport
- Wandelaarster
- Auteur
Loop vast op het genereren van rapport
29 jun 2022 20:08
Hallo Als ik een rapport wil maken (genereren van rapport "iedereen" dan wordt deze afgebroken wegens fouten in het sjabloon. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb de nieuwste versie van Aldfaer.
Dit krijg ik dan op mijn scherm:
Notitie bij overlijden:aan
Adres:aan
Beroep:aan
Religie:aan
Overige feiten:aan
Bron:uit
Code:uit
Foto:aan
Index:aan
Zekerheid:aan
Generatiebegrenzing:80
Beveiligde gegevens:ja
Afgebroken wegens fouten in het sjabloon zie bijlage
vriendelijke groet, Marion
Dit krijg ik dan op mijn scherm:
Notitie bij overlijden:aan
Adres:aan
Beroep:aan
Religie:aan
Overige feiten:aan
Bron:uit
Code:uit
Foto:aan
Index:aan
Zekerheid:aan
Generatiebegrenzing:80
Beveiligde gegevens:ja
Afgebroken wegens fouten in het sjabloon zie bijlage
vriendelijke groet, Marion
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: Loop vast op het genereren van rapport
29 jun 2022 23:17
Zeer waarschijnlijk ligt dat aan het feit dat een of meerdere foto's een verkeerde extensie hebben. Dus de gekoppelde foto heet "fotonaam.jpg" maar Aldfaer ziet dat het "fotonaam.png " moet zijn. Of iets dergelijks.
Als u hetzelfde rapport draait zonder fotomateriaal dan zal het wel goed gaan.
Ik zal u een sjabloontje sturen met de instructie hoe e.e.a. op te lossen. Als u dat sjabloontje start dan blijft het steken bij de verkeerde foto-extensie. Die foto moet u dan met bv irfanView inlezen en die zal dit onmiddellijk corrigeren. De bewuste foto moet dan overnieuw gekoppeld worden. Dat herhaalt u tot er geen fouten meer zijn.
Als u hetzelfde rapport draait zonder fotomateriaal dan zal het wel goed gaan.
Ik zal u een sjabloontje sturen met de instructie hoe e.e.a. op te lossen. Als u dat sjabloontje start dan blijft het steken bij de verkeerde foto-extensie. Die foto moet u dan met bv irfanView inlezen en die zal dit onmiddellijk corrigeren. De bewuste foto moet dan overnieuw gekoppeld worden. Dat herhaalt u tot er geen fouten meer zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Wandelaarster
- Han Kortekaas
-
Re: Loop vast op het genereren van rapport
30 jun 2022 14:39 - 30 jun 2022 14:51
Volgens Marion loopt het sjabloontje gewoon door met als laatste de melding dat er geen fouten zijn gevonden. Dus alle gekoppelde foto-extensies van die stamboom zijn goed.
Aan de melding is te zien dat de generatiebeperking aan staat op 80. Dat zou een indicatie zijn dat de database vrij veel records heeft, waardoor de het rapport wat aangemaakt wordt het gewoonweg niet aan kan.
U zou proefondervindelijk het rapport kunnen draaien (minder materiaal generatiebeperking uit), maar start eens met het standaard parenteel om te zien of dat doorloopt.
Aan de melding is te zien dat de generatiebeperking aan staat op 80. Dat zou een indicatie zijn dat de database vrij veel records heeft, waardoor de het rapport wat aangemaakt wordt het gewoonweg niet aan kan.
U zou proefondervindelijk het rapport kunnen draaien (minder materiaal generatiebeperking uit), maar start eens met het standaard parenteel om te zien of dat doorloopt.
Laatst bewerkt 30 jun 2022 14:51 door Han Kortekaas.