Vermissing

Lees meer

Vermissing

14 jun 2022 16:12
Schoonheidsfoutje
Iemand kan vermist zijn op zee (maar niet een officieel zeemansgraf) of b.v. tijdens een safari in Afrika. In het tabblad OVL kan ik voor berg de keuze vermist kiezen en b.v.Afrika als plaats vermist invoeren
Doe ik Onderhoud > Afrika > Zoek dan wordt die persoon gevonden maar... met de vermelding Plaats lijkbezorging.
Een beetje moeilijk in geval van een vermissing. Suggestie, bij een update wijzigen in: Plaats vermissing

Lees meer

Re: Vermissing

14 jun 2022 17:56
Toch niet.
Aldfaer geeft bij het zoeken de veldnaam die bij het veld hoort terug. En dat is in dit geval 'Plaats van lijkbezorging'.

Lees meer

14 jun 2022 19:27
O ja ? en dit dan ?

En blijft dan het een beetje moeilijk is om van iemand die vermist is een lijkbezorging uit te voeren

Lees meer

14 jun 2022 23:27
Voor lijkbezorging zijn er 6 keuzen te maken. Het plaatsnaamveld en bronnaamveld worden weergegeven als resp. Plaats van lijkbezorging en Bron begrafenis en krijgen niet een 'eigen' vertaling.

Lees meer

15 jun 2022 07:38
Leg mij eens uit hoe een lijkbezorging uitvoeren van een vermist persoon ?

Lees meer

15 jun 2022 08:52
Ruud,

Uit de help van Aldfaer

Gegevens over lijkbezorging invoeren

Klik op het pijltje rechts naast het veld Begrafenis om de van toepassing zijnde vorm van lijkbezorging te selecteren (Begrafenis, Crematie, Resomatie, Wetenschap, Vermist of Onbekend) en vul de betreffende datum, plaats en bron in.

Het is geen uitvoering maar een vermelding van vermissing en dit geld ook voor de overige mogelijkheden

Lees meer

15 jun 2022 14:25 - 15 jun 2022 14:44
Meije.
Dat is bekend en ik begrijp best dat plaats lijkbezorging de naam van het "invoerveld" is

In geval van vermissing heb je nu eenmaal geen lijk voorhanden om dat te verzorgen/bezorgen. Het is daarom dat ik voorstel dit te wijzigen in Plaast vermist of Plaats vermissing. Gewoon omdat dit juist is.

Misschien moet er ook bij de andere mogelijkheden eens naar gekeken worden omdat na Wetenschap toch een Begrafenis/Crematie kan volgen
Laatst bewerkt 15 jun 2022 14:44 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

16 jun 2022 10:50
Is een constructie als onderstaand te overwegen?
If ‘Plaats lijkbezorging’ = Begrafenis display ‘Plaats Begrafenis’ else
If ‘Plaats lijkbezorging’ = Crematie display ‘Plaats Crematie’ else
If ‘Plaats lijkbezorging’ = Resomatie display ‘Plaats Resomatie else
If ‘Plaats lijkbezorging’ = Wetenschap display ‘Plaats Wetenschap’ else
If ‘Plaats lijkbezorging’ = Vermist display ‘Plaats Vermist’ else display ‘Plaats onbekend’

Gemaakt door Kunena