Wijzig code v personen gewijzigd op 08-06-2022 gaf na 6-10 pers. crash v Aldfaer

Lees meer

Wijzig code v personen gewijzigd op 08-06-2022 gaf na 6-10 pers. crash v Aldfaer

09 jun 2022 11:09
Dit bericht is geen vraag om hulp of zo, maar ik wil het toch melden, mocht het ooit nog eens voorkomen.

Situatie was als volgt:
Win10, laatste Aldfaer, en bonus.
Ik wilde de gister gewijzigde personen opnieuw nakijken om iets aan de bronnen te veranderen.
Omdat je dan direct de gewijzigd datum meegewijzigd krijgt, wilde ik ze eerst even labelen via het codeveld.

Had een groep aangemaakt voor personen gewijzigd op gister als volgt:
"Persoon: mutatiedatum = 08-06-2022" dit gaf 15 resultaten.

Omdat ik dat na iets van 2 personen niet handig vond werken heb ik toen de personenlijst gesorteerd op "Gewijzigd" en vastgezet met slotje. Daarna kon ik dus van onderaf werken. (groepenscherm stond ook open op genoemde groep)
Toen van onderaf in personenlijst persoon voor persoon van gister, codeveld gezet op "08-06-22"
Dus klik in personen lijst op een persoon, verander codeveld, en klik in personen lijst op volgende persoon.
Na een keer of wat (6 a 10???) kreeg ik zo'n wit schermpje, iets dat Aldfaer fout gelopen was. Helaas (dom dom dom van mij) geen screenshots gemaakt.
Toen wilde ik Aldfaer afsluiten, kreeg ik wel netjes de melding dat ik wijzigingen moest opslaan.
Maar bij akkoord, kreeg ik steeds dat witte schermpje terug.

Dus helaas de drastische methode gehanteerd via CTRL ALT DEL, en dan Aldfaer dwingend laten afsluiten.

Ik verwachtte bij opnieuw starten dat ik dus die ingevoerde wijzigingen kwijt zou zijn.
Maar nee, codevelden netjes ingevuld.

Super hoor.
Ik kon gewoon verder, personenlijst stond ook nog netjes vastgezet op gewijzigd ed.

Ik heb dus geen hulp nodig of zo, maar ik wilde het toch melden mocht het ooit weer ergens voorkomen.
En yes, als ik zoiets weer heb, maak ik screenshots, beloofd!!!

Groetjes,
Tineke

Gemaakt door Kunena