Kan Aldfaer niet meer laden na foutmelding OPGELOST

• Mirjam van Zwol
  • Auteur

Kan Aldfaer niet meer laden na foutmelding OPGELOST

21 mei 2022 15:13 - 21 mei 2022 16:22
Ik wilde een persoon verwijderen, maar kreeg toen een foutmelding. Dat heb ik weleens meer gehad, maar na afsluiten van het programma en het opnieuw laden van de laatste opgeslagen bestand/veiligheidskopie kon ik Aldfaer weer normaal gebruiken zonder problemen.
Nu lukt dat op deze manier niet meer. Ik kreeg verschillende meldingen zoals in de bijlagen is te zien. Bij het laden bleef het op 2% staan en ik kan er niets meer mee. Ook niet met eerdere opgeslagen bestanden.
Wat nu te doen? Moet ik Aldfaer verwijderen en opnieuw installeren?
En als ik nu de nieuwste versie zou willen installeren, gaat dat lukken?
Ik werk in versie 4.2 (ja, heel oud, maar werkte nog prima).

Ok, heb zelf nog wat zitten proberen en het probleem is opgelost!

Bijlagen:

Laatst bewerkt 21 mei 2022 16:22 door Mirjam van Zwol. Reden: Aanvulling

Lees meer

Re: Kan Aldfaer niet meer laden na foutmelding OPGELOST

21 mei 2022 20:32
De nieuwste versie installeren zal zeker lukken maar dient stapsgewijs te gebeuren.
Maak eerst een veiligheidskopie van het huidige bestand.

Eerst uw bestanden van 4.2 converteren en in dit geval via een versie 7.2 die u van de downloadpagina Aldfaer moet installeren. Na de installatie van 7.2 (over de 4.2 heen) moet u alle bestanden even inlezen, waarna conversie volgt. Vervolgens zal vs 7.2 de update naar vs 8.1 automatisch aanbieden, tenminste als u bij de Extra -> instellingen een vinkje heeft gezet bij 'controleren op updates bij start ' Als u dat direct na installatie krijgt moet u dat niet doen, alleen na de conversie van de bestanden. Mocht de automatische installatie zich niet meer aanbieden dan kunt u updaten via Help -> Versiebeheer Aldfaer. 3x Bijwerken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Mirjam van Zwol

• Mirjam van Zwol
  • Auteur

03 jun 2022 13:47
Ik ben een noob in dit soort dingen, maar hoe converteer ik mijn bestanden van 4.2?
En wat is inlezen? En conversie?

Lees meer

03 jun 2022 20:12
Als u wil zal ik het voor u converteren. Klik op mijn naam en vervolgens op het zwart envelopje voor mijn e-mailadres en stuur mij het bestand.

• Mirjam van Zwol
  • Auteur

10 jun 2022 18:35
Ik denk er nog over, bedankt voor het aanbod in ieder geval!

Lees meer

10 jun 2022 20:09
Inlezen = bestand openen in Aldfaer
converteren = een bestand omzetten zodat het in de nieuwe versie kan geopend worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Mirjam van Zwol

Gemaakt door Kunena