- Bedankjes 0
"Cannot make a visible window modal".
- Frans van der Velde
- Auteur
Lees minder
Lees meer
"Cannot make a visible window modal".
16 mei 2022 17:36
Ik heb het stamboombestand familie van der velde vierling.aldf van mijn pc gekopieerd naar een usb stick. Vervolgens aangesloten op mijn laptop en het bestand gekopieerd naar de C schijf van de laptop waar ook de overige Aldfaer stamboombestanden staan. Aldfaerscherm geopend>bestand>.....aldf>de desbetreffende stamboom wordt geopend. Nu blijkt het pad naar het Materiaal niet meer te kloppen. Aangeklikt Stamboom>Eigenschappen>Materiaal en dat bestand gewijzigd naar de plaats waar het nu staat "C\Aldfaer\Materiaal\familie van der velde vierling". Al het materiaal is weer zichtbaar. Nu wil ik Aldfaer afsluiten, maar verschijnt de melding "Cannot make a visible window modal". Ga ik vervolgens naar Bestand>open>een ander aldf-bestand, dan krijg ik een leeg scherm waarin bovenin het bestand van de vorige stamboom te zien is. Klik ik in dit lege scherm weer op Stamboom>Eigenschappen>Materiaal>OK dan wordt het scherm weer gevuld met de vorige stamboom. Hoe los ik dit op?
- Ruud de Ruiter
-
Re: "Cannot make a visible window modal".
16 mei 2022 21:41
Waarom wijkt u af van de default instellingen?
Het programma staat in C:\Aldfaer.
Materiaal, Stamboombestanden etc horen in
C:\Users\uwpcnaam\Documents\Aldfaer en daarbinnen te staan in de mappen:
Gedcom
Invoegtoepassingen
Materiaal
Rapportuitvoer
Stambomen
Veiligheidskopieën
Het programma staat in C:\Aldfaer.
Materiaal, Stamboombestanden etc horen in
C:\Users\uwpcnaam\Documents\Aldfaer en daarbinnen te staan in de mappen:
Gedcom
Invoegtoepassingen
Materiaal
Rapportuitvoer
Stambomen
Veiligheidskopieën
- Frans van der Velde
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
17 mei 2022 14:11
Dank voor het antwoord. Waarom de instellingen van de bestanden zo stonden weet ik niet. Ik heb ze opnieuw ingedeeld volgens uw opgave (zie bijlagen). Maar Aldfaer weigerde nog steeds af te sluiten en toonde weer hetzelfde bericht. Nu via Taakbeheer Aldfaer beeindigd en weer opnieuw geopend. Alles werkt weer zoals het moet!
- Margaret Rijkelijkhuizen
05 sep 2022 18:57
Mijn kennis, oud archivaris, die ik help o.a. met aldaar vandaag, krijgt nu ook deze melding. Voor het eerst een ONA akte toegevoegd in een speciaal aangemaakte map. Dit is het probleem dus? Moeten bestanden altijd in bijv "materiasl" staan? En photos?
Bij voorbaat dank
Margaret
Bij voorbaat dank
Margaret
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
05 sep 2022 19:10 - 05 sep 2022 19:17
@Margaret,
De map Materiaal is de hoofdmap welke meerdere submappen kan bevatten, een voorbeeld in bijlage. Aldfaer leest alle bestanden uit de map waarvan het pad in Stamboom > Eigenschappen is aangegeven.
De map Materiaal is de hoofdmap welke meerdere submappen kan bevatten, een voorbeeld in bijlage. Aldfaer leest alle bestanden uit de map waarvan het pad in Stamboom > Eigenschappen is aangegeven.
Laatst bewerkt 05 sep 2022 19:17 door JayCee.
05 sep 2022 19:22
Dank je JC. Ik zal het doorgeven en volgende keer dit voor hem corrigeren.