Aldfaer - fout in sjabloon

• Nicolette Meijer-Jentink
  • Auteur
Lees meer

Aldfaer draait geen rapporten meer

25 apr 2022 10:25
Sinds vanmorgen heb ik een probleem: ik kan geen rapporten meer uitdraaien. Er komt de melding "fout in sjabloon". Vorig jaar hadden jullie hierover ook een topic en ik heb alles gedaan wat in dat topic stond, maar het lost niets op.
Vervolgens heb ik Aldfaer gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd en nu zoals het standaard moet (stond bij mij nl. op een externe harde schijf), hetgeen overigens tot nu toe bij geen enkele stamboom een probleem heeft gegeven. Maar opnieuw installeren heeft ook niets opgelost.
Weet het dus echt niet meer.
Nicolette

Lees meer

Re: Aldfaer draait geen rapporten meer

25 apr 2022 11:19
Het overnieuw installeren heet doorgaans geen zin omdat de instellingen van voorgaande installatie opnieuw gebruikt worden. Dat bestandje wordt nl niet verwijderd bij de-installatie.
Kijk bij Extra > Instellingen . Bestanden de paden na of die correct staan.
Kijk bij Help . Versiebeheer Aldfaer of daar iets moet worden bijgewerkt.

• Auteur
Lees meer

25 apr 2022 11:55
Heb nu net ontdekt dat de fout bij de stamvader zit. Als ik een Parenteel wil maken dat met hem begint, krijg is de foutmelding. Maar daarna geen probleem meer.
Nicolette

• Auteur
Lees meer

25 apr 2022 12:02
Nog even ter aanvulling, ook een parenteel dat begint bij de 2e vrouw van de stamvader lukt niet, wel van zijn 1e vrouw. De instellingen staan niet anders dan bij alle anderen. Ook geeft versiebeheer geen dingen aan die nog gedownload zouden moeten worden.
Nicolette

Lees meer

25 apr 2022 13:04
Nicolette, de melding dat Aldfaer geen rapporten meer draait is veel te breed gekozen want die titel plus uw opmerking dat u Aldfaer overnieuw heeft geïnstalleerd geeft een verkeerd beeld. Blijkbaar is er een andere conditie die aan de stamvader kleeft.

Kunt u een plaatje geven van het hoofdvenster van die stamvader?

• Auteur
Lees meer

25 apr 2022 13:30

In de bijlage de schermopname. Hoop dat hij leesbaar is.
Nicolette

Lees meer

Re: Aldfaer - fout in sjabloon

25 apr 2022 13:59 - 25 apr 2022 14:17
Het is altijd beter om slechts een deel te laten zien en niet het gehele scherm.
Maar met pijn aan de ogen zie ik dat de stamboom opgeslagen staat in G:\Aldfaer\Rapportuitvoer, voor de duidelijkheid zou ik de stamboom toch in een map opslaan die iets van G:\Aldfaer\Stambomen heet.

Aan de stamvader zie ik niets bijzonders. Kunt u wel parentelen maken van ieder van zijn kinderen. Als dat bij een van die kinderen niet lukt moet u dat in die tak herhalen totdat u ergens een persoon tegenkomt met een fout.

Een andere manier om dit te ontdekken is even met een generatiebeperking te draaien. (Extra > Instellingen .Rapporten)

Ik heb u een tijdje geleden een hook gestuurd iz de titulatuur. Heeft u die zelf gewijzigd? Zo ja wat ?
Laatst bewerkt 25 apr 2022 14:17 door Han Kortekaas.

• Auteur
Lees meer

Re: Aldfaer - fout in sjabloon

25 apr 2022 22:17
Ben eruit. Om één of andere reden was het 'van' van Van Vreem in het verkeerde vak komen te staan. Dat liep dus vast. Gewoon het 'van' verplaatsen was niet genoeg. Het de stamvader geheel opnieuw ingebracht met 'van' nu op een andere plaats. Nu werkt het weer keurig.
De hook werkt prima, heb met kopiëren wel wat titulatuur toegevoegd, zoals Prof. Dr. Ir. Moet alleen oppassen met kinderen, want die krijgen die titel dan ook mee, maar als je het weet, is het geen probleem.
Heb je raad opgevolgd en stambomen in G:\Aldfaer\stambomen gezet.
Dank weer voor de hulp en het meedenken.
Nicolette

Lees meer

Re: Aldfaer fout in sjabloon

25 apr 2022 22:38 - 25 apr 2022 22:39
Nicolet, fijn dat het weer werkt, maar ik zou toch graag een beeld willen hebben van de manier waarop deze stamvader was. geregistreerd. Het verkeerd plaatsen van een voorzetsel mag geen fout opleveren.
Graag de discussie verder via mijn privé e-mail en stuur die aangepaste hook ook mee.
Laatst bewerkt 25 apr 2022 22:39 door Han Kortekaas.

Gemaakt door Kunena