problemen aldfaer Ik heb een nieuwe Laptop met windows 11 maar hij doet niets.

Lees meer

problemen aldfaer Ik heb een nieuwe Laptop met windows 11 maar hij doet niets.

20 apr 2022 14:08 - 20 apr 2022 15:54
Hallo ik ben al lange tijd aan het proberen om Aldfaer op mijn nieuwe laptop met Windows 11 te zetten maar niets helpt en ook de gegevens van de stambomen die ik heg (3 stuks ) lukt ook al niet en als ik een andere aldfaer er op zet en dan wil inloggen dan zegt men dat ik geen account heb en dus kan ik niet inloggen. Hoe moet ik nu verder? Ik weet het niet meer echt niet ik ga er onder door op deze manier. Kan iemand mij helpen? Mijn e-mail adres is : e-mail adres weggehaald Vast hartelijk dank. O, ik wil wel even vermelden dat ik lang geen stamboom meer gemaakt heb vanwege een longziekte die ik nu nog heb maar dan probeer ik het toch..

vanwege privacy worden adresgegevens in berichten weggehaald. U kunt bij het e-mailadres in uw profiel aangeven dat dit voor forumleden zichtbaar moet zijn.
webmaster
Laatst bewerkt 20 apr 2022 15:54 door Webmaster.

Lees meer

Re: problemen aldfaer Ik heb een nieuwe Laptop met windows 11 maar hij doet niets.

20 apr 2022 15:49 - 20 apr 2022 15:54
Joop,
het programma Aldfaer kent geen inlog van de gebruiker, dus ik vraag me af hoe u Aldfaer geïnstalleerd heeft.

Bent u in de winkel geholpen bij de installatie?

Heeft u soms een Antivirusprogramma die een melding maakt waardoor u niet verder kunt.
Laatst bewerkt 20 apr 2022 15:54 door Han Kortekaas.

Lees meer

Re: problemen aldfaer Ik heb een nieuwe Laptop met windows 11 maar hij doet niets.

22 apr 2022 09:31
Han
Ik meen te weten dat Windows 11 *.aldf bestanden en invoegtoepassingen in de cloud installeert.
Hoe dit te voorkomen en/of corrigeren ??
Wat zeker is dat dit een toenemend probleem wordt

Lees meer

22 apr 2022 13:51 - 22 apr 2022 13:52
ik heb een partitie E gemaakt met documenten en daarna verwezen in aldfaer dit werk al maanden goed op Windows 11 Beta.
dus alleeen voor Aldfaer.
Laatst bewerkt 22 apr 2022 13:52 door Frans de Vos. Reden: aanvulling

Lees meer

22 apr 2022 14:24
Frans,
Bedankt voor de hint. Dat zal helpen

Het probleem lijkt te zijn dat de default installatie blijkbaar niet door W11 geaccepteerd wordt

Lees meer

22 apr 2022 19:42 - 22 apr 2022 19:43
Het lijkt niet zozeer een Windows 11-probleem, maar meer een OneDrive-probleem. Het advies blijft dan ook om stamboombestanden niet op te slaan in een map die onder OneDrive valt.

Toelichting: bij de installatie van een Windows-versie (10 of 11) kan gekozen worden voor OneDrive als standaard opslaglocatie of voor de PC als standaard opslaglocatie. Als voor de eerste optie is gekozen maakt Aldfaer bij een nieuwe installatie gebruikersmappen aan in een OneDrive-map. In dat geval kan een stamboombestand in een OneDrive-map terecht komen.
We zullen proberen dat in de toekomst te voorkomen, maar vooralsnog is het aan de gebruiker om ervoor te zorgen dat een stamboombestand niet in een OneDrive-map wordt opgeslagen.

Bij een upgrade van Windows 10 naar Windows 11 verandert voor zover bekend de standaard opslaglocatie niet. Als een stamboombestand in Windows 10 goed is opgeslagen, zal dat na een upgrade naar Windows 11 ook het geval zijn.

Paul
Laatst bewerkt 22 apr 2022 19:43 door Paul Kallenberg.

Lees meer

23 apr 2022 20:25
Hoi Paul,

Draai al maanden op Windows 11

installatie C:aldfaer
ook het aldf stamboombestand is daar door mij geplaatst

Materiaal en uitdraaien doe ik op een externe schijf.
Dus NIETS in de cloud

Werk dagelijks zonder enig probleem sinds december 2021

Lees meer

24 apr 2022 12:22
Dag Frank,
Het stamboom bestand mag zich niet in in de installatie map c:\Aldfaer bevinden.
Dat dit tot nu toe goed gaat komt doordat er nog geen update van het Aldfaer programma is uitgebracht,
je raakt dan je *.adlf bestanden kwijt.

Lees meer

24 apr 2022 14:32
ook het aldf stamboombestand is daar door mij geplaatst op de C schijf in een andere map.

Je hebt helemaal gelijk Meije.

Lees meer

24 apr 2022 18:19 - 24 apr 2022 18:20
Terug naar het probleem van de vraagsteller.
We weten niet hoe en waar deze zijn installatie op een nieuwe Windows 11 PC heeft uitgevoerd. Ik heb geen W11, dus kan niets controleren.

Daarom de volgende suggesties (zonder enige garantie mijnerzijds)
1) In de Windows Verkenner doe een zoekslag in C: naar Aldfaer.exe. Als het goed is zal dat een resultaat C:\Aldfaer opleveren, hetgeen juist is
2) Doe nu een zoekslag in C:\User\uwpcnaam\Documents naar Aldfaer. Als de standaard default installatie is uitgevoerd moet daar een map Aldfaer gevonden worden met daarin de standaard mappen
a. Gedcom
b. Invoegtoepassingen
c. Materiaal
d. Rapportuitvoer
e. Stambomen
f. Veiligheidskopieën
3) Als het goed is zijn de mappen Materiaal en Stambomen leeg
4) Als dat een resultaat geeft, kijk in die map Stambomen of daar een *.aldf bestand voorkomt. Vermoedelijk is dat niet het geval
5) Als dat niet het geval is doe een zoekslag in Deze PC naar Materiaal. U vindt dan de map vermeld in 2e maar mogelijk ook één in map ”OneDrive”. Deze zal zich dan in binnen een map Aldfaer bevinden. Kopïeer uit deze map Aldfaer de mappen Materiaal en Stambomen naar C:\User\uwpcnaam\Documents\Aldfaer.
6) Start Aldfaer hetgeen een leeg Aldfaer venster geeft.
7) Kontroleer nu de Instellingen of deze voor Invoegtoepassingen en Rapportuitvoer naar de juiste locatie verwijzen.
8.) Doe nu Menu > Bestand > Open en navigeer naar C:\User\uwpcnaam\Documents\Aldfaer\Stambomen\ en open een *.aldf bestand.
OF doe Menu > Bestand > Nieuw bestand

Hopelijk helpt dit de vraagsteller
Laatst bewerkt 24 apr 2022 18:20 door Ruud de Ruiter.

Gemaakt door Kunena