- Bedankjes 996
GEDCOM import
- Huub Corsius
- Auteur
GEDCOM import
14 apr 2022 19:07
Hallo, Ik heb de laatste versie van Aldfaer geïnstalleerd en wil nu een oude GEDCOM file importeren. Wanneer ik dit probeer dan krijg ik de volgende boodschap: Aldfaer ondersteunt encoding WINDOWS niet. De GEDCOM kan niet geïmporteerd worden.
Kan iemand mij vertellen wat dit betekent en hoe ik hiermee verder kom?
Bedankt, Huub
Kan iemand mij vertellen wat dit betekent en hoe ik hiermee verder kom?
Bedankt, Huub
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: GEDCOM import
14 apr 2022 19:42
Huub.
Met welke versie van Aldfaer is die OUDE Gedcom gemaakt.
Je zal moeten beginnen met import in een passende versie van Aldfaer en vervolgens omzetten naar de laatste versie.
Zie:
www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20versie.pdf
Met welke versie van Aldfaer is die OUDE Gedcom gemaakt.
Je zal moeten beginnen met import in een passende versie van Aldfaer en vervolgens omzetten naar de laatste versie.
Zie:
www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20versie.pdf
- Huub Corsius
- Auteur
14 apr 2022 21:34
Bedankt voor het snelle antwoord.
Het betreffende GEDCOM bestand is met een ander genealogisch programma gemaakt, niet met Aldfaer. Ik dacht dat ieder bestand geïmporteerd kon worden zolang het maar in GEDCOM format is opgeslagen. Dit is blijkbaar niet zo. Kan ik concluderen dat dit niet gaat lukken?
Met vriendelijke groeten,
Huub
Het betreffende GEDCOM bestand is met een ander genealogisch programma gemaakt, niet met Aldfaer. Ik dacht dat ieder bestand geïmporteerd kon worden zolang het maar in GEDCOM format is opgeslagen. Dit is blijkbaar niet zo. Kan ik concluderen dat dit niet gaat lukken?
Met vriendelijke groeten,
Huub
- Han Kortekaas
-
14 apr 2022 22:36 - 14 apr 2022 22:40
U kunt proberen het bestand in een text-editor zoals de gratis NOTEPAD++ de WINDOWS encoding te wijzigen naar UFT-8 en de tag 1 CHAR WINDOWS te wijzigen naar 1 CHAR UTF-8
Dat kunt u het beste doen met een kopie van het originele bestand.
Als dat niet lukt mag u het bestand ook naar mij sturen. Zie onder de knop Meer met een muis over het envelopje voor het e-mail adres.
Dat kunt u het beste doen met een kopie van het originele bestand.
Als dat niet lukt mag u het bestand ook naar mij sturen. Zie onder de knop Meer met een muis over het envelopje voor het e-mail adres.
Laatst bewerkt 14 apr 2022 22:40 door Han Kortekaas.