- Bedankjes 0
Opslaan Aldfaer
- Batavier
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Opslaan Aldfaer
10 apr 2022 17:54
Het begon met mededelingen bij het opstarten van Aldfaer, in een pop-up werd aanbevolen om het bestand op te schonen.
- als eerste heb ik "controleer gegevens" uitgevoerd en verschillende aanpassingen uitgevoerd.
Nu is mij gebleken dat ALLE bronnen uit de database zijn verdwenen !?
En ook niet meer als nieuwe data worden geaccepteerd.
Aldfaer c.a. staan bij mij op een separate geheugenstick (
/
- als eerste heb ik "controleer gegevens" uitgevoerd en verschillende aanpassingen uitgevoerd.
Nu is mij gebleken dat ALLE bronnen uit de database zijn verdwenen !?
En ook niet meer als nieuwe data worden geaccepteerd.
Aldfaer c.a. staan bij mij op een separate geheugenstick (
/ - Ruud de Ruiter
-
Re: Opslaan Aldfaer
10 apr 2022 18:10 - 10 apr 2022 18:18
Sluit alles aan op uw PC, sticks, externe HD etc.
Doe Menu > Bestand Zoek Aldfaer bestanden
Zet alle mogelijke vinken
Als klaar (kan "even" duren), bewaar resultaat en hang dit aan bij uw antwoord.
Achtergrond: uw melding is onduidelijk en gezien eerdere meldingen lijkt het er op dat u een ongebruikelijke installatie toepast. Bovenstaande helpt om dit uit te zoeken
Re stick: heeft u die een vaste drive letter toegekend ?
Zie www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20Drive%20Letter.pdf
Doe Menu > Bestand Zoek Aldfaer bestanden
Zet alle mogelijke vinken
Als klaar (kan "even" duren), bewaar resultaat en hang dit aan bij uw antwoord.
Achtergrond: uw melding is onduidelijk en gezien eerdere meldingen lijkt het er op dat u een ongebruikelijke installatie toepast. Bovenstaande helpt om dit uit te zoeken
Re stick: heeft u die een vaste drive letter toegekend ?
Zie www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20Drive%20Letter.pdf
Laatst bewerkt 10 apr 2022 18:18 door Ruud de Ruiter.
- Batavier
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
11 apr 2022 14:49
Beste Ruud,
Bedankt voor jouw reactie. Ik heb sinds enkele weken Aldfaer deels op een geheugenstick geplaatst omdat mijn pc automatische opslag doet op One Drive en daarbij de instellingen van Aldfaer automatisch daarop aanpast.
Toen werden de instellingen als vermeld onder EXTRA-INSTELLINGEN automatisch aangepast met een verwijzing naar OneDrive; die blijven nu verwijzen naar C://
Toen had ik een probleem dat mogelijk daarmee te maken had, daarom nu via een geheugenstick.
Ik kan na mijn actie: "Controleer gegevens" ook geen data meer invoeren op het veld BRON bij het item GEBOORTE,. Bij de items OVERLIJDEN en HUWELIJK (ook bij DOOP) is de betreffende data nog wel aanwezig..
Alleen de Akten en Fotos staan op D;//; dit laatste zag ik bij STAMBOOM- EIGENSCHAPPEN-MAPPEN-MATERIAAL. Maar de automatische aanpassing van de bestandlocaties zoals te vinden bij
Op de mededeling die telkens komt bij het opstarten van Aldfaer "U wordt geadviseerd Stamboom ->bestand opschoen uit te voeren" heb ik geen enkel vertrouwen. Enige tijd geleden (toen nog met bestanden One Drive, bleek dat na een dergelijke actie alle data en plaatsnamen van bijvoorbeeld geboorten en huwelijken door elkaar gehusseld waren.
Bedankt voor jouw reactie. Ik heb sinds enkele weken Aldfaer deels op een geheugenstick geplaatst omdat mijn pc automatische opslag doet op One Drive en daarbij de instellingen van Aldfaer automatisch daarop aanpast.
Toen werden de instellingen als vermeld onder EXTRA-INSTELLINGEN automatisch aangepast met een verwijzing naar OneDrive; die blijven nu verwijzen naar C://
Toen had ik een probleem dat mogelijk daarmee te maken had, daarom nu via een geheugenstick.
Ik kan na mijn actie: "Controleer gegevens" ook geen data meer invoeren op het veld BRON bij het item GEBOORTE,. Bij de items OVERLIJDEN en HUWELIJK (ook bij DOOP) is de betreffende data nog wel aanwezig..
Alleen de Akten en Fotos staan op D;//; dit laatste zag ik bij STAMBOOM- EIGENSCHAPPEN-MAPPEN-MATERIAAL. Maar de automatische aanpassing van de bestandlocaties zoals te vinden bij
Op de mededeling die telkens komt bij het opstarten van Aldfaer "U wordt geadviseerd Stamboom ->bestand opschoen uit te voeren" heb ik geen enkel vertrouwen. Enige tijd geleden (toen nog met bestanden One Drive, bleek dat na een dergelijke actie alle data en plaatsnamen van bijvoorbeeld geboorten en huwelijken door elkaar gehusseld waren.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
11 apr 2022 19:17
Aldfaer gegevensmappen kunnen op de pc blijven staan, allen moet u zorgen dat deze niet gelinkt/gesynchroniseerd zijn met OneDrive.
Lees dit bericht hieromtrent. Lees vooral ook de tip onderaan dat bericht.
Lees dit bericht hieromtrent. Lees vooral ook de tip onderaan dat bericht.
- Batavier
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
11 apr 2022 20:54
Beste Jay,
Het beschreven probleem gaat helemaal niet over OneDrive.
Het gaat over het verdwijnen van de bij Geboorte ingevoerde Bron, die zijn geheel verdwenen en ook niet meer in te voeren. En dat nadat de actie: Stamboom / Controleer gegevens is uitgevoerd.
Het beschreven probleem gaat helemaal niet over OneDrive.
Het gaat over het verdwijnen van de bij Geboorte ingevoerde Bron, die zijn geheel verdwenen en ook niet meer in te voeren. En dat nadat de actie: Stamboom / Controleer gegevens is uitgevoerd.
- Ruud de Ruiter
-
11 apr 2022 21:37
Nogmaals.
Wat is het resultaat van Zoek Aldfaer Bestanden zoals aangeraden en heeft de stick een vaste driveletter ?
Wat is het resultaat van Zoek Aldfaer Bestanden zoals aangeraden en heeft de stick een vaste driveletter ?
- Batavier
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
12 apr 2022 12:32
Beste Ruud,
Ik heb geen idee hoe ik die Aldfaer-bestandenlijst.txt bestand naar jou kan toesturen.
Via de Editor lukt het maar niet om dat als bijlage (grootte 20kB), maar ook niet als zip bestand toe te voegen; er verschijnt een blauwe balk, maar verder niet.
Na Voeg in of Alle invoegen, volgt slechts een :
Maar daarmee zal je ook niets mee kunnen. En die blauwe balk blijft maar staan !?
Ik heb geen idee hoe ik die Aldfaer-bestandenlijst.txt bestand naar jou kan toesturen.
Via de Editor lukt het maar niet om dat als bijlage (grootte 20kB), maar ook niet als zip bestand toe te voegen; er verschijnt een blauwe balk, maar verder niet.
Na Voeg in of Alle invoegen, volgt slechts een :
Maar daarmee zal je ook niets mee kunnen. En die blauwe balk blijft maar staan !?
- Paul Kallenberg
12 apr 2022 12:49 - 12 apr 2022 12:52
Hierbij het bestand in leesbare vorm.
Het lijkt mij het beste als iemand de installatie per TeamViewer in orde maakt. Ik zie een Aldfaer.exe in c:\users staan en stamboombestanden in C:\Aldfaer.
Paul
Het lijkt mij het beste als iemand de installatie per TeamViewer in orde maakt. Ik zie een Aldfaer.exe in c:\users staan en stamboombestanden in C:\Aldfaer.
Paul
Laatst bewerkt 12 apr 2022 12:52 door Paul Kallenberg.
- Ruud de Ruiter
-
12 apr 2022 14:28 - 12 apr 2022 15:07
Heb het omgezet naar een Excel en ben dit nu aan het bestuderen.
Eerste indruk: Leve WIndows 11
Batavier;
Heeft de stick d:\ een vaste drive letter ?
Installeer het gratis programma Teamviewer
Neem daarna direct e-mail kontakt met mij op
Voor het e-mail adres: klik links onder mijn naam op Meer en muis over de enveloppe geeft het e-mail adres
Eerste indruk: Leve WIndows 11
Batavier;
Heeft de stick d:\ een vaste drive letter ?
Installeer het gratis programma Teamviewer
Neem daarna direct e-mail kontakt met mij op
Voor het e-mail adres: klik links onder mijn naam op Meer en muis over de enveloppe geeft het e-mail adres
Laatst bewerkt 12 apr 2022 15:07 door Ruud de Ruiter. Reden: bericht aangepast
- Han Kortekaas
-
12 apr 2022 17:54
Batavier
JayCee heeft het wel degelijk bij het rechte eind dat uw installatie van Aldfaer in OneDrive wel degelijk voor problemen zorgt. Het punt dat u zelfs de gebruikersmap via OneDrive heeft afgeregeld vraagt om problemen.
Het beste wat Ruud voor u kan doen is Aldfaer standaard installeren op C:\Aldfaer en om de problematiek met de Aldfaer documenten uit de weg te gaan eventueel een map C:\Aldfaer_data\ aanleggen. U heeft blijkbaar voldoende veiligheidskopieën om een eerdere VK terug te zetten.
Ik vermoed dat er bij de synchronisatie met OneDrive deelbestandjes zijn beschadigd dan wel verdwenen.
JayCee heeft het wel degelijk bij het rechte eind dat uw installatie van Aldfaer in OneDrive wel degelijk voor problemen zorgt. Het punt dat u zelfs de gebruikersmap via OneDrive heeft afgeregeld vraagt om problemen.
Het beste wat Ruud voor u kan doen is Aldfaer standaard installeren op C:\Aldfaer en om de problematiek met de Aldfaer documenten uit de weg te gaan eventueel een map C:\Aldfaer_data\ aanleggen. U heeft blijkbaar voldoende veiligheidskopieën om een eerdere VK terug te zetten.
Ik vermoed dat er bij de synchronisatie met OneDrive deelbestandjes zijn beschadigd dan wel verdwenen.
- Ruud de Ruiter
-
12 apr 2022 18:40 - 12 apr 2022 18:44
Ter info:
Laatste stamboom 100488 personen
Laatste v-kopie100461 personen
Hopen dat die stamboom bruikbaar is.
Hopen dat ik dit voor vrijdag in orde kan maken. Ben daarna t/m maandag in Italië
Laatste stamboom 100488 personen
Laatste v-kopie100461 personen
Hopen dat die stamboom bruikbaar is.
Hopen dat ik dit voor vrijdag in orde kan maken. Ben daarna t/m maandag in Italië
Laatst bewerkt 12 apr 2022 18:44 door Ruud de Ruiter.
- Batavier
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
12 apr 2022 19:34
Ruud,
Ik heb inmiddels wel geconstateerd dat alle data van mijn database uit het veld Geboorten-Bron verdwenen is.
Door omstandigheden ben ik ruim een week niet beschikbaar.
Zodra ik weer in de lucht kan zijn, zal ik nader reageren.
Vriendelijke groet,
Arnold Batavier
Ik heb inmiddels wel geconstateerd dat alle data van mijn database uit het veld Geboorten-Bron verdwenen is.
Door omstandigheden ben ik ruim een week niet beschikbaar.
Zodra ik weer in de lucht kan zijn, zal ik nader reageren.
Vriendelijke groet,
Arnold Batavier