Personenlijst

Lees meer

Personenlijst

09 apr 2022 13:59
Doe nogmaals een verzoek om in de personenlijst 2 sorteringen te kunnen maken die je zelf kan activeren.

Veel voorkomende sortering is :

Meest voorkomende:
1: Achternaam _ 2: Voornaam_ 3: Geboren/Gedoopt

andere sortering
Indien alleen geboortedatum bekend is.
1. Geboren/ Gedoopt_ 2 Plaats geboren

Om een sortering vast te zetten met enkele kolommen kost elke keer weer minuten werk en zou veel sneller moeten kunnen.

Mogelijk enkele vasten en een vrije sortering zou ook mogelijk zijn ?

Hoop echt dat hier ooit in mee word gedacht in de ontwikkeling.

Lees meer

Re: Personenlijst

09 apr 2022 20:38
sortering 1 zou de default moeten/kunnen zijn, dus een knop voor de default, mits slot open is
sortering 2 neemt hooguit 10 seconden

Lees meer

10 apr 2022 20:41 - 10 apr 2022 21:02
Hoi Ruud,

Is bij mijn bestand. benader de 1.000.0000 namen in het bestand zeker niet het geval.
Per sortering (net even gemonitord is iets meer dan 30 seconden indien optie 1 kan ik 1,5 minuut niets doen en als ik sorteer op optie 2 duurt dit iets langer dan een minuut.

Doe niet voor niets bij elke versie het verzoek of dit in een volgende versie in te bouwen. Nu wijs je dit af als onnodig voor jouw bestand, maar er zijn meer gebruikers met grote bestanden die hier profijt van hebben.
Laatst bewerkt 10 apr 2022 21:02 door Frank .

Lees meer

10 apr 2022 21:04
denk dat het dan aan je geheugencapaciteit en de snelhied van je processor ligt .
Hier een bestand van bijna 200.000 reords, elke willekeurige sorting binnen seconden..

Lees meer

10 apr 2022 21:14
Frank,
Dat is een ander verhaal.
Ik heb begrepen dat het instellen van een andere sortering minuten duurde. Je spreekt nu over het uitvoeren van een andere sortering en instellingen daarvoor veranderen niets aan de duur van het uitvoeren van die sortering van 1 millioen namen

Lees meer

10 apr 2022 22:17
Oke Jos en Ruud,

Heb een computer van 2 jaar oud met Windows 11 en 8GB Ram geheugen en I3 processor.
En zullen de meeste genealogen zeker niet hebben.

Rest werkt allemaal zeer snel en acceptabel qua wachttijden alleen even kijken of ik de persoon mogelijk in mijn bestand heb moet ik twee sorteringen maken, daar de tijd waar ik heden aan het zoeken ben rond 1600 de naam geschreven werd zoals het uitkwam zoals de schrijver dacht da het goed was daar de aangeven dit toch niet kon controleren omdat ze nog konden schrijven noch konden lezen..

En moet ik beide sorteringen dus doen in de persoonslijst. 1,5 + 1 minuut maakt 2,5 minuut voor een persoon controle. (= minuten)
En is dus tijdrovend om alles op zowel achternaam als doopdatum te controleren of je de persoon mogelijk al in je bestand hebt.

In mijn bestand (personen zeggen niets maar de hoeveelheid wel.539.975 KB groot met 958.910 personen heden in mijn bestand zorgt ervoor dat je minimaal 2 keer de bestandsgroten aan werkgeheugen moet hebben.

Heden 18.717 unieke voorouders vanuit onze kinderen gevonden.waarbij ik van de 9de tot de 11de generatie alle gezinsaktes aan het koppelen ben. (werk trapsgewijs aan onze genealogie)

Mijn verzoek blijft dus staan en hoop dat het ooit word gehonoreerd als gebruiker.

Lees meer

11 apr 2022 07:40 - 11 apr 2022 07:58
Je verhaal verandert niets. "Voor"geprogrammeerde instellingen verkorten de uitvoering van die instellingen niet. Dat blijft identiek aan de huidige situatie. Je kan hooguit 1 à 2 secondes winnen omdat je dan (misschien?) kan omschakelen zonder het slot te moeten openen en sluiten

Maar, misschien helpt het vergroten van het virtueel werkgeheugen
zie: www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Virtueel%20...ugen%20Windows10.pdf
Laatst bewerkt 11 apr 2022 07:58 door Ruud de Ruiter. Reden: virtueel werkgeheugen

Lees meer

11 apr 2022 17:36
Hallo Frank,
Ik sluit me bij Jos aan. De processor is hier de snelheids bepaler.
Het is geen oplossing want je geeft aan dat je computer pas 2 jaar oud is.
Dus zie dit als een advies voor de volgende.

Gemaakt door Kunena