- Bedankjes 0
volgorde personenlijst
- Louis de Wit
- Auteur
Lees minder
Lees meer
volgorde personenlijst
04 apr 2022 15:27 - 04 apr 2022 15:28
De personenlijst staat op volgorde van intern nummer.
Wanneer ik een persoon c/q partner wil toevoegen c/q koppelen kan ik kiezen in de persnonenlijst op een aantal kolommen, b.v. achternaam, voornaam, geboortedatum etc. Ik kan de lijst daarbij wel gesorteerd krijgen op b.v. achternaam, maar de daarbij behorende voornamen staan dan dus nog steeds op intern nummervolgorde. (neem ik aan, heb het niet gecontroleerd)
Is het mogelijk om verder te sorteren op achternaam en daarna alfabetisch op voornaam.
Daardoor kan ik snel zien of de betreffende volledige naam voorkomt en heb ik de mogelijkheid te kiezen c/q nieuw aan te maken. Achteraf dubbelen verwijderen kan ook verdergaande consequenties hebben als al weer verder is gekoppeld.
Wanneer ik een persoon c/q partner wil toevoegen c/q koppelen kan ik kiezen in de persnonenlijst op een aantal kolommen, b.v. achternaam, voornaam, geboortedatum etc. Ik kan de lijst daarbij wel gesorteerd krijgen op b.v. achternaam, maar de daarbij behorende voornamen staan dan dus nog steeds op intern nummervolgorde. (neem ik aan, heb het niet gecontroleerd)
Is het mogelijk om verder te sorteren op achternaam en daarna alfabetisch op voornaam.
Daardoor kan ik snel zien of de betreffende volledige naam voorkomt en heb ik de mogelijkheid te kiezen c/q nieuw aan te maken. Achteraf dubbelen verwijderen kan ook verdergaande consequenties hebben als al weer verder is gekoppeld.
Laatst bewerkt 04 apr 2022 15:28 door Louis de Wit.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
Re: volgorde personenlijst
04 apr 2022 15:45
Ja, open de personenlijst en druk toets F1 voor meer details. Klik op Achernaam en vervolgens Shift+Voornaam. Andere combinaties zijn ook mogelijk. Let wel dat om dit te doen het hangslotje (links boven) open staat. Dit laatste wijzigen kan door eenvoudig klikken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Louis de Wit
- Evert
Re: volgorde personenlijst
04 apr 2022 15:46 - 04 apr 2022 15:49
Door de hoofdletter toets in te drukken en dan op voornaam klikken komt er een 2e sorteringsveld beschikbaar.
Kijk anders eens in de help hoe e.e.a. werkt.
JayCee was net iets sneller.
Maar eeen goede 2e is ook niet slecht.
Kijk anders eens in de help hoe e.e.a. werkt.
JayCee was net iets sneller.
Maar eeen goede 2e is ook niet slecht.
Laatst bewerkt 04 apr 2022 15:49 door Evert.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Louis de Wit