Probleem met weergave adellijke titels

• Nicolette Meijer-Jentink
  • Auteur
Lees meer

Probleem met weergave adellijke titels

04 apr 2022 10:51
Ben op dit moment bezig met een stamboom waarin nogal wat Jonkheren voorkomen. Bij Jonkheer hoort het te zijn in de weergave: Jonkheer Hendrik Jansen. Dat lukt ook wel als ik Jonkheer neerzet met direct daar achter de voornaam. Maar dan krijg ik in een parenteel bij de weergave van een huwelijk: Jonkheer trouwt. En dat is nu net de bedoeling niet. Het zou voldoende zijn als er dan gewoon staat: Hendrik trouwt. Kan ik het ergens zo instellen dat het goed komt?
Nicolette

Lees meer

Re: Probleem met weergave adellijke titels

04 apr 2022 11:11
Nicolet,
jonkheer moet u niet toevoegen aan de naam maar invoegen als een Feit-Predikaat. Als u nu een CBG rapport maakt dan zult u zien dat Jonkheer op de juiste plek staat.
Zie ook de uitleg bij de CBG rapporten

• Auteur
Lees meer

04 apr 2022 12:47
Vind een nogal omslachtige weg. Zou Aldfaer niet iets kunnen aanpassen, zodat je gewoon voor de naam een titel kan invullen?
Nicolette

Lees meer

04 apr 2022 13:12
Wellicht gewoon Hendrik in de roepnaam zetten

• Auteur
Lees meer

04 apr 2022 13:48
Werkt ook niet, want dan staat er bij overlijden Jonkheer is overleden. Het zou toch binnen Aldfaer op te lossen moeten zijn.

Lees meer

04 apr 2022 15:12
Ik zal eens kijken of ik daar een hook voor kan maken.
Misschien kunt u mij privé (zie mijn e-mail onder de knop Meer) een lijstje sturen van adellijke titels die u bij de voornamen heeft ingevoegd.

Lees meer

04 apr 2022 18:18 - 04 apr 2022 18:20
Beste Nicolette,

Ik begrijp jouw probleem.
Helaas kan het nog ingewikkelder zijn, met verheffingen/verval van titels tijdens het leven van een persoon.
Ik doe het zo: voeg de laatste titel toe aan de voornamen, niet als roepnaam.
Toevoegen in het veld achternaam leidt tot andere problemen.
Vraag me niet hoe dat in de diverse rapportages uitkomt.
Groeten, GIjs
Laatst bewerkt 04 apr 2022 18:20 door G W Sandberg.

Lees meer

04 apr 2022 20:04
Ik dacht dat er zo iets als feiten bestaat

• Auteur
Lees meer

05 apr 2022 13:17
Sorry, dat ik pas reageer, maar zat met een tandarts-afspraak. E-mail icoon wel gevonden, maar opent geen e-mail, dus toch maar hier reageren. Het probleem doet zich alleen voor bij jonkheer en jonkvrouw. Alle andere adellijke titels komen achter de voornaam, met uitzondering van de titel prins, die komt weer voorop. Maar ja wie heeft een prins in de familie?
Nicolette

Lees meer

05 apr 2022 13:39
Nicolette,
Het geeft alleen het e-mail adres weer.
Dat moet je dan over nemen.

• Auteur
Lees meer

05 apr 2022 14:06
Dat het e-mail adres zou worden weergegeven had ik ook verwacht, maar er gebeurde gewoon niets.

• Auteur
Lees meer

05 apr 2022 14:20
Ja, dat bestaat, maar een titel hoort gewoon direct bij een naam te staan. En dat gaat ook wel goed bij een rapport uitdraai als het gewoon alleen om de naam gaat, maar zodra het om b.v. overlijden gaat, dan staat er Jonkheer overlijdt, of mr. overlijdt. En de weg via feiten en dan een CBG rapport draaien betekent extra handelingen. Eerst naar feiten, dan het juiste kiezen, oké drukken en dan kan je weer verder. Ik ben helaas niet handig met programmeren e.d. anders probeerde ik het wel op te lossen.
Nicolette

Gemaakt door Kunena