stamboom > onderhoud >

• Henry Duisters
  • Auteur

stamboom > onderhoud >

09 mrt 2022 12:17
Ik wil tekstwijzigingen aanbrengen in de plaatsnamen ((toevoegen van de naam van de gemeente en de provincie) middels stamboom > onderhoud > plaats.
Soms kan ik een aantal plaatsnamen achter elkaar wijzigen, maar vaak springt Aldfaer na één of enkele tekstwijzigingen terug naar het hoofdscherm. Hoe voorkom ik dat Aldfaer steeds na elke tekstwijziging terugspringt naar het hoofdscherm?

Lees meer

Re: stamboom > onderhoud >

09 mrt 2022 14:17
Als u een plaatsnaam heeft gewijzigd klikt u dan toevallig op een van de gevonden personen aan de rechterkant?

• Henry Duisters
  • Auteur

10 apr 2022 10:52
Sorry, dat ik pas zo laat reageer, maar ik dacht een e-mailbericht te krijgen als er een reactie binnenkomt.
Soms gebruik ik voorafgaande aan het wijzigen de zoekfunctie naar personen om te kijken in welk tijdvak ze leefden. Maar meestal klik ik op de plaatsnaam, wijzig de tekst en klik dan op OK, de bestanden worden vervolgens aangepast en Aldfaer springt daarna weer terug naar het hoofdscherm, zodat ik voor het aanpassen van een volgende plaatsnaam weer op stamboom - onderhoud - plaats moet klikken. Maar ik wil juist doorgaan in het scherm "önderhoud - plaats"

Lees meer

10 apr 2022 14:27 - 10 apr 2022 14:31
Henry, ik kan het niet reproduceren dat het venster van Onderhoud -> Plaatsnaam ongevraagd zich afsluit ; er zit zelfs geen knop op zoals OK. Om het venster af te sluiten moet je gebruik maken van het kruisje rechts bovenin.
Het is heel goed mogelijk om het venster open te laten staan en met Aldfaer verder te werken.

De snelle weg om vanuit een huidig veld (dus waar de cursor staat) naar een betreffend veld te gaan is met Shift + Ctrl + O
Laatst bewerkt 10 apr 2022 14:31 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Henry Duisters

Lees meer

10 apr 2022 15:10
Henry,
Ik vermoed dat u met "vol scherm" vensterweergave werkt en dat u na de wijziging in het deelvenster "onderhoud" het hoofdscherm aanklikt om na te gaan dat de wijziging is uitgevoerd. Gevolg: dit dekt nu het onderhoud venster af.
Remedie: werk met het hoofdvenster als deelscherm, het onderhouds venster blijft dan, afhankelijk van zijn plaats op het scherm, zichtbaar.

Lees meer

10 apr 2022 17:11
Henry,
Het probleem kan ik ook niet reproduceren.
Je schreef:
Soms gebruik ik voorafgaande aan het wijzigen de zoekfunctie naar personen om te kijken in welk tijdvak ze leefden
Kun je precies aangeven wat de zoekfunctie is geweest als het fout gaat.

Tip:
Wanneer niet terug gekeerd wordt naar het onderhoudsvenster. Kijk dan eens onder Menu keuze Venster of daar niet het onderhoudsventer met Plaats nog aanwezig is. Dit naar aanleiding van @Ruud zijn antwoord

• Henry Duisters
  • Auteur

15 apr 2022 16:36
Ik ben er dankzij Ruud de Ruiter achter dat ik inderdaad met een "vol scherm" werkte en dat was de oorzaak van mijn probleem; ik weet nu waar ik moet opletten, bedankt

Gemaakt door Kunena