- Bedankjes 0
Printweerga
- Fritz
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Printweerga
08 mrt 2022 18:35
In Aldfaer worden plaatsnamen correct vastgelegd en weergegeven. vb Hülm, Düsseldorf.
Het blijkt dat in de printeversies de ü wordt weergegeven als A1/4 (1/4 is het kwart teken). Dus uiteindelijk 2 tekens.
Hoe op te lossen?
Het blijkt dat in de printeversies de ü wordt weergegeven als A1/4 (1/4 is het kwart teken). Dus uiteindelijk 2 tekens.
Hoe op te lossen?
- Han Kortekaas
-
Re: Printweerga
08 mrt 2022 22:17
Ik denk dat u met verouderde sjablonen werkt waarbij de karakterset niet is gewijzigd naar UTF-8
- Fritz
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
10 mrt 2022 20:48
Hoe kan ik dit corrigeren? Hoe kan ik het huidige programma, incl. hulpprogramma's het eenvoudigst van de meest actuele versies voorzien?
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
10 mrt 2022 21:36
Kijk onder menu Help->Versiebeheer Aldfaer
Of daar nog programma onderdelen bijgewerkt moeten worden.
Vervolgens menu->Versiebeheer Invoegtoepassingen...
en kijk hier ook of er nog onderdelen bijgewerkt moeten worden
Of daar nog programma onderdelen bijgewerkt moeten worden.
Vervolgens menu->Versiebeheer Invoegtoepassingen...
en kijk hier ook of er nog onderdelen bijgewerkt moeten worden
- Ruud de Ruiter
-
11 mrt 2022 07:18
Ik denk dat Fritz geen auto update heeft ingesteld
Doe Menu > Extra > Instellingen > Algemeen en zet de vink voor updates
Bij elke eerste start per dag wordt de controle uitgevoerd en vervolgens de updates
Doe Menu > Extra > Instellingen > Algemeen en zet de vink voor updates
Bij elke eerste start per dag wordt de controle uitgevoerd en vervolgens de updates
- Fritz
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
11 mrt 2022 18:45
Fritz,
In welk rapport wordt dit vreemde teken van ü getoond?
In welk rapport wordt dit vreemde teken van ü getoond?
- Fritz
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
- Han Kortekaas
-
14 mrt 2022 00:02
Fritz,
als alle versies bijgewerkt zijn dan ziet u onder versiebeheer voor Aldfaer de versie 10.1 en voor de rapportages de volgende versies.
en de zgn Bonusrapporten
U spreekt over een Parenteel. Het is m.i. onmogelijk om in het standaard rapport een andere dan ut-8 karakterset te krijgen. Gebruikt u een ander eigen sjabloon? Wellicht kunt u mij dat rapport sturen of hier aanhechten (let op privacy)
als alle versies bijgewerkt zijn dan ziet u onder versiebeheer voor Aldfaer de versie 10.1 en voor de rapportages de volgende versies.
en de zgn Bonusrapporten
U spreekt over een Parenteel. Het is m.i. onmogelijk om in het standaard rapport een andere dan ut-8 karakterset te krijgen. Gebruikt u een ander eigen sjabloon? Wellicht kunt u mij dat rapport sturen of hier aanhechten (let op privacy)
- Fritz
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
15 mrt 2022 13:55
Dank voor de reactie.
Ik mis bij mij bij Versiebeheer Aldfaer: Aldfaer rapporten (blijkbaar niet geinstalleerd). Zo ook bij Versiebeheer Invoegtoepassingen:
Bonusrapporten ( staat niets)
Hoe kan ik dit oplossen? De functie "bijwerken" is gedimd.
Ik gebruik nu het standaard tekst-rapport voor de "parenteel"
Bijgevoegd een voorbeeld.
Ik mis bij mij bij Versiebeheer Aldfaer: Aldfaer rapporten (blijkbaar niet geinstalleerd). Zo ook bij Versiebeheer Invoegtoepassingen:
Bonusrapporten ( staat niets)
Hoe kan ik dit oplossen? De functie "bijwerken" is gedimd.
Ik gebruik nu het standaard tekst-rapport voor de "parenteel"
Bijgevoegd een voorbeeld.
- Han Kortekaas
-
15 mrt 2022 14:07
De Aldfaer rapporten zijn wel degelijk geïnstalleerd anders zou u geen parenteel rapport kunnen krijgen.
Kunt u een screenprint laten zien van het venster Extra -> Instellingen -> Bestanden
Kunt u een screenprint laten zien van het venster Extra -> Instellingen -> Bestanden
- Ruud de Ruiter
-
15 mrt 2022 15:32 - 15 mrt 2022 15:36
Als vertaler van de Duitse rapporten kan ik zeggen dat Fritz niet de (laaste) update(s) heeft en met verouderde versies werkt.
Ik meen me te herinneren dat ook de internet browser een aanpassing verlangt teneinde de autoupdate mogelijk te maken ?
Ook kan het zijn dat Fritz een afwijkende installatie heeft en de verouderde rapporten op een verkeerde plaats staan en deze blijft aanroepen
Ik meen me te herinneren dat ook de internet browser een aanpassing verlangt teneinde de autoupdate mogelijk te maken ?
Ook kan het zijn dat Fritz een afwijkende installatie heeft en de verouderde rapporten op een verkeerde plaats staan en deze blijft aanroepen
Laatst bewerkt 15 mrt 2022 15:36 door Ruud de Ruiter.