Aantal stambomen

Lees meer

Aantal stambomen

17 feb 2022 16:09
Als ik Aldfaer open start het met de laatst ge-opende stamboom. Prima. Nu heb ik inmiddels 17 stambomen gemaakt. Als ik één van de andere stambomen wil openen doe ik dat normaal via het pijltje naast de "Open stamboom...."-icoon. Dan verschijnt er een popup-lijst van 10 stambomen. Kan dat aantal ook verhoogt worden?? Naar b.v. 20 of 25 ?
Als ik nu een stamboom wil openen die niet in die lijst staat doe ik dat via Ctrl-O. Dat werkt wel, maar is natuurlijk iets omslachtiger.
Alvast dank voor reactie.
Joop

Lees meer

Re: Aantal stambomen

17 feb 2022 16:26 - 17 feb 2022 16:26
Dat kan niet verhoogd worden.
Overigens; heeft u echt zo veel aparte stambomen? Die kunnen toch allemaal in één bestand staan?
Laatst bewerkt 17 feb 2022 16:26 door Han Kortekaas.

Lees meer

17 feb 2022 17:09
Dank Han.
Een aantal stambomen zijn gelieerd aan elkaar, dus dat zou kunnen.
Maar hoe plaats ik dan al die stambomen in één bestand?
Ik heb nu: C;/Aldfaer/Stambomen/familienaam/familienaam.aldf en in de map van de betreffende familienaam ook de map 'Materiaal'.
En zo heb ik in de submap 'Stambomen' alle submappen met de familienamen.

Lees meer

17 feb 2022 17:38
Voor de gelieerde stambomen (maar ook de niet gelieerde) zie het stukje proza onder samenvoegen stambomen
De niet-gelieerde zullen denk ik geen dubbelen opleveren, maar de gelieerde wel.

Na het samenvoegen heeft u verschillende beheerproblemen minder.

U heeft nu stamboombestanden in de installatiemap van Aldfaer staan, die map is voorbehouden aan de bestanden van Aldfaer zelf. De stamboombestanden, materiaal en andere mappen staan allemaal onder C:\users\uw naam\documenten\aldfaer.

Gemaakt door Kunena