- Bedankjes 0
tekst bij printen rapport
- Peter Wiss
- Auteur
Lees minder
Lees meer
tekst bij printen rapport
16 feb 2022 13:27
Als ik een rapport gemaakt en opgeslagen heb, verschijnt er een onbedoelde tekst. Op de bladzijde boven staat bijv. Parenteel in boekvorm van.......... , terwijl op iedere blz. onderaan een tekst staat, die beginr met: file:///C:Users/31614/Documents/Aldfaer ...etc.
Ik zal ongetwijfeld zelf ergens onbedoeld een vinkje hebben neergezet, maar weet niet meer waar. Heb veel instellingen nagekeken, maar kan dit schoonheidsfoutje niet wegwerken.
Wie kan me een suggestie geven?
Vriendelijke groet,
Peter
Ik zal ongetwijfeld zelf ergens onbedoeld een vinkje hebben neergezet, maar weet niet meer waar. Heb veel instellingen nagekeken, maar kan dit schoonheidsfoutje niet wegwerken.
Wie kan me een suggestie geven?
Vriendelijke groet,
Peter
- Han Kortekaas
-
Re: tekst bij printen rapport
16 feb 2022 15:02
Dat schoonheidsfoutje ligt aan de printer instellingen van uw browser. Daar moet u aangeven dat die regels niet afgedrukt worden.
- Peter Wiss
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
16 feb 2022 19:35
Dank voor de snelle reactie. Alleen, die vaardigheid heb ik niet om dit te veranderen. Ik begrijp dat ik aan het verkeerde adres ben.
Peter
Peter
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
16 feb 2022 22:45
Peter,
Aan genomen wordt in mijn antwoord dat de browser die je gebruikt de Edge is.
Wanneer je het bestand in deze browser hebt geopend ga dan naar de drie punten ... in de rechter bovenhoek.
Kies daarna Afdrukken en in het vervolgvenster kies in de linker kolom van Afdrukken Meer instellingen.
scrol naar beneden en keis onder Opties.
de gewenste veranderingen door de vink voor kop en voetnoot te verwijderen.
Aan genomen wordt in mijn antwoord dat de browser die je gebruikt de Edge is.
Wanneer je het bestand in deze browser hebt geopend ga dan naar de drie punten ... in de rechter bovenhoek.
Kies daarna Afdrukken en in het vervolgvenster kies in de linker kolom van Afdrukken Meer instellingen.
scrol naar beneden en keis onder Opties.
de gewenste veranderingen door de vink voor kop en voetnoot te verwijderen.
- Peter Wiss
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
17 feb 2022 10:29
Meije, dank voor je reactie. Maar ik werk niet met Edge, maar met Google Chrome. Heb geprobeerd daar dezelfde route te volgens als jij aangaf, maar dat werkte helaas niet.
Groet
Peter
Groet
Peter
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
17 feb 2022 11:29
Peter,
Er is weinig verschil tussen Chrome en Edge alleen wordt in Chrome het venster na het klikken op de verticale puntjes in de rechter boven hoekrecht weergegeven.
Om het voorbeeld te laten zien moet je wel op Meer instellingen hebben geklikt.
Zie de rood omcirkelde items die belangrijk zijn.
Als het goed is zie indien je het vinkje weghaalt dat dan in het voorbeeld links de kop en voettekst verdwijnt.
Er is weinig verschil tussen Chrome en Edge alleen wordt in Chrome het venster na het klikken op de verticale puntjes in de rechter boven hoekrecht weergegeven.
Om het voorbeeld te laten zien moet je wel op Meer instellingen hebben geklikt.
Zie de rood omcirkelde items die belangrijk zijn.
Als het goed is zie indien je het vinkje weghaalt dat dan in het voorbeeld links de kop en voettekst verdwijnt.
- Peter Wiss
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
17 feb 2022 13:45
Hallo Meije,
Dank voor je reactie. Die oplossing herinner ik me van een aantal jaren geleden. Alleen, het beeld wat ik krijg ziet er op onderdelen iets anders uit. En de mogelijkheid om de kop- en voetteksten aan te vinken ontbreekt bij mij.
Ik heb een foto gemaakt van mijn resultaat. Om het digitaal om te zetten lukt me niet. Heb je nog een andere suggestie?
vriendelijke groet,
Peter
Dank voor je reactie. Die oplossing herinner ik me van een aantal jaren geleden. Alleen, het beeld wat ik krijg ziet er op onderdelen iets anders uit. En de mogelijkheid om de kop- en voetteksten aan te vinken ontbreekt bij mij.
Ik heb een foto gemaakt van mijn resultaat. Om het digitaal om te zetten lukt me niet. Heb je nog een andere suggestie?
vriendelijke groet,
Peter
- Han Kortekaas
-
17 feb 2022 14:24
Peter,
ik zie denk ik dat je een *.pdf bestand wilt afdrukken en dan werkt de instellingen anders. Zorg dat je gewoon Google Chrome opent, dus niet vanuit een document, bijvoorbeeld nieuw tabblad, en dan Afdrukken -> Meer instellingen en onderaan de vinken weghalen als die er staan.
ik zie denk ik dat je een *.pdf bestand wilt afdrukken en dan werkt de instellingen anders. Zorg dat je gewoon Google Chrome opent, dus niet vanuit een document, bijvoorbeeld nieuw tabblad, en dan Afdrukken -> Meer instellingen en onderaan de vinken weghalen als die er staan.
- Peter Wiss
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
17 feb 2022 15:43
Het stons inderdaad aan de rechterzijde.
Maar, jet levert niets op, behalve hoofdpijn 
Het resultaat blijft hetzelfde. Zelfs had ik de situatie, dat de printer niet meer werkte. Via lang zoeken heb ik die instelling terug kunnen zetten. Blijft er nog een situatie over?
Het resultaat blijft hetzelfde. Zelfs had ik de situatie, dat de printer niet meer werkte. Via lang zoeken heb ik die instelling terug kunnen zetten. Blijft er nog een situatie over?
- Ruud de Ruiter
-
17 feb 2022 18:33 - 17 feb 2022 18:36
Het is zoals Han zegt: Je wil een PDF bestand afdrukken. De hamvraag is nu hoe dit PDF bestand is gemaakt.
Ik vermoedt vanuit de interne Aldfaer browser en is dat de fout.
Achtergrond: In de interne browser is het niet mogelijk de voetnoot etc uit te zetten en als éénmaal vanuit deze browser een PDF is gemaakt, zijn de voetnoot etc keihard aanwezig
Juiste Werkwijze:
Genereer het Parenteel
Dit opent in de innterne Aldfaer browser
Klik de blauwe wereldbol en het parenteel wordt nu geopend in Chrome
Controleer nu in "meer instellingen of de vink "voetnoot etc" niet is gezet.
Pas nu kan de printopdracht gegeven worden, al dan niet naar een echte printer of naar de Microsoft to PDF printer.
Ik vermoedt vanuit de interne Aldfaer browser en is dat de fout.
Achtergrond: In de interne browser is het niet mogelijk de voetnoot etc uit te zetten en als éénmaal vanuit deze browser een PDF is gemaakt, zijn de voetnoot etc keihard aanwezig
Juiste Werkwijze:
Genereer het Parenteel
Dit opent in de innterne Aldfaer browser
Klik de blauwe wereldbol en het parenteel wordt nu geopend in Chrome
Controleer nu in "meer instellingen of de vink "voetnoot etc" niet is gezet.
Pas nu kan de printopdracht gegeven worden, al dan niet naar een echte printer of naar de Microsoft to PDF printer.
Laatst bewerkt 17 feb 2022 18:36 door Ruud de Ruiter. Reden: tikfoutje
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Meije van Slageren