Onbekende relatievorm

• Goedhart
  • Auteur

Onbekende relatievorm

10 feb 2022 10:32
Onbekende relatievorm kan niet veranderd worden naar huwelijk. Stond voorheen op huwelijk, de gegevens die er in stonden zijn verdwenen. Het betreft mijn eigen huwelijk, anders zou het mij niet opgevallen zijn. Bij het invoeren van nieuwe relaties werkt alles wel goed. ook het veranderen werkt, alleen niet bij mijzelf.

Lees meer

Re: Onbekende relatievorm

10 feb 2022 12:36
Als de relatie 'Onbekende relatie" weergeeft dan zou u met een recjtsklik op de partnersnaam een keuze moeten krijgen waarbij u de huwelijksvorm kunt wijzigen. Tweede mogelijkheid is de Tab Onbekende relatievorm aan te klikken en daaronder de vorm te wijzigen.

Als e.e.a. niet kan probeer dan eerst eens Stamboom -> Opschonen te draaien

• Goedhart
  • Auteur

10 feb 2022 15:51
Beide mogelijkheden geprobeerd maar het vinkje blijft op onbekende relatievorm staan. Opschonen helpt niet, bestandscontrole en - reparatie ook niet. Ik heb een vorig ADLF bestand terug gezet, daar zat de fout ook in, maar dat kon ik wel aanpassen, dus is het probleem opgelost.
Hier stond geen onbekende relatievorm, maar alleen een verkeerde datum (1853) en de tab was leeg. Ik weet niet hoe dit ontstaan is het maar kan zijn dat het gebeurd is toen ik van windows 10 naar windows 11 ben over gegaan en dat het me nu pas is opgevallen.
In ieder geval bedankt voor de hulp.

Lees meer

10 feb 2022 16:42
Kan het zijn dat dit een kerkelijk huwelijk betrof?

• Goedhart
  • Auteur

12 feb 2022 19:06
Nee, maar ik kan het foute bestand wel toesturen als u wilt.

Lees meer

12 feb 2022 22:06
Graag voor nader onderzoek; klik op Meer en muis-over het envelopje voor het e-mailadres.

• J.L. Sanders

09 mrt 2022 15:13
Ik heb dit ook. Het huwelijk wordt omgezet in Onbekende relatievorm en het kan vervolgens niet veranderd worden. Volgens mij gebeurt dit als Aldfaer lang openstaat (en er geen wijzigingen worden aangebracht?). Afsluiten en weer opstarten helpt bij mij, dan heeft het huwelijk weer de oorspronkelijke waarde. Dat zou dus betekenen dat de data niet gewijzigd wordt, maar slechts onjuist getoond wordt.
Ik weet niet of dit ook bij andere gegevens gebeurt.

• J.L. Sanders

22 mrt 2022 12:08
J.L. Sanders schreef : (en er geen wijzigingen worden aangebracht?)
Dit deel is niet juist. Ook tijdens het aanbrengen van wijzigingen in de data wijzigt de relatievorm.

Lees meer

22 mrt 2022 12:12
Al eens Menu > Stamboom > Bestand opschonen uitgevoerd ?

Gemaakt door Kunena