- Bedankjes 0
Opslaan rapporten
- Peter Wiss
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Opslaan rapporten
07 feb 2022 13:46
Als ik een rapport gemaakt heb, wil ik dat opslaan als pdf. Dat lukt niet meer. Als ik het gemaakt heb, klik ik als gewoonlijk op het blauwe bolletje linksboven, vervolgens op de 3 puntjes rechtsboven. Ik kan dan in het menu dat zich opent, kiezen "Meer hulpprogramma's" en "pagina opslaan als". Als ik daarvoor kies wordt het bestand niet als pdf opgeslagen, maar in een andere vorm. Als pdf opslaan is niet meer mogelijk?
Sinds enige tijd werk ik niet meer met Windows 10, maar met Windows 11.
\groet,
Peter
Sinds enige tijd werk ik niet meer met Windows 10, maar met Windows 11.
\groet,
Peter
- Ruud de Ruiter
-
Re: Opslaan rapporten
07 feb 2022 15:59
Peter,
Opslaan als PDF doet u met een virtuele printer..
Zodra het rapport in uw browser geopend is doet u Ctrl+P wat het printmenu opent, Vervolgens zoekt u hierin b.v. de Microsoft to PDF printer die als het rapport klaar is, het bewaar venster opent.
N.B. dit heeft niets van doen met Windows 10>11
Opslaan als PDF doet u met een virtuele printer..
Zodra het rapport in uw browser geopend is doet u Ctrl+P wat het printmenu opent, Vervolgens zoekt u hierin b.v. de Microsoft to PDF printer die als het rapport klaar is, het bewaar venster opent.
N.B. dit heeft niets van doen met Windows 10>11
- Peter Wiss
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 feb 2022 10:09
Ik kende deze mogelijkheid niet, maar het werkt prima.
Dank voor de reactie.
Peter
Dank voor de reactie.
Peter
- Peter Wiss
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
20 mrt 2022 10:48 - 20 mrt 2022 10:59
Ja, dat ging inderdaag goed. Maar als ik de laatste dagen een rapport gemaakt hebt, verschijn tde volgende tekst:
Kan dit bestand niet openen
Er is iets fout gegaan.
Wat kan ik fout hebben gedaan?
vriendelijke groet,
Peter
Aanvulling: of hetgebeurt als ik het rapport gemaakt is, en compleet op het scherm, en opgeslagen is, dat he 0 bytes heeft.
Kan dit bestand niet openen
Er is iets fout gegaan.
Wat kan ik fout hebben gedaan?
vriendelijke groet,
Peter
Aanvulling: of hetgebeurt als ik het rapport gemaakt is, en compleet op het scherm, en opgeslagen is, dat he 0 bytes heeft.
Laatst bewerkt 20 mrt 2022 10:59 door Peter Wiss.
- Ruud de Ruiter
-
20 mrt 2022 11:05
Wat gebruikt u nu als toepassing om een PDF te openen want als het voorheen werkte is de vraag wat er in uw PC veranderd is.
Ik vermoedt dat u een verkeerde toepassing als default voor het openen van een PDF heeft vastgelegd.
In de verkenner, doe een rechtsklik op een PDF en kies met welke default toepassing, b.v. Microsoft Edge, u een PDF wil openen
Ik vermoedt dat u een verkeerde toepassing als default voor het openen van een PDF heeft vastgelegd.
In de verkenner, doe een rechtsklik op een PDF en kies met welke default toepassing, b.v. Microsoft Edge, u een PDF wil openen