- Bedankjes 0
stamboomzoeker
- Gramsma
- Auteur
Lees minder
Lees meer
stamboomzoeker
31 jan 2022 12:58
De veiligheidscopie word aangemaakt en geplaatst in de standaardmap echter bij de stamboomzoeker komen ze niet tevoorschijn.
Wat is er mis?
Wat is er mis?
- Han Kortekaas
-
Re: stamboomzoeker
31 jan 2022 13:33
Soms vergeten de veiligheidskopieën aan te vinken bij de Stamboomzoeker en/o aan de rechterkant alle vinken voor de locaties?
- Gramsma
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
31 jan 2022 14:29
De standaardlocatie is aangevinkt maar dan komt er geen vk. Vink ik de c schijf aan dan komt alles er wel.
- Han Kortekaas
-
31 jan 2022 14:44
Dan is er een discrepantie tussen de standaard plek voor de Veiligheidskopie ( C:\Users\uw pc_naam\Documenten\Aldfaer\Veiligheidskopieën) en dat wat u in Extra-> Instellingen -> Veiligheidskopie heeft staan.
- Gramsma
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
31 jan 2022 15:11
Ik zie geen verschil. De bestanden staan keurig in de map maar komen niet tevoorschijn in de stamboomzoeker.
- Han Kortekaas
-
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
31 jan 2022 15:58
Han,
Het lijkt erop dat als alleen standaardlocatie is aangevinkt er wordt gekeken naar de inhoud van de map C:\Users\pcnaam\Documents\Aldfaer\Stambomen (dit is de standaard)
Bij mij staan daar alleen *.alx bestanden in die aangemaakt zijn ten behoeve stamboom voor conversie naar nieuwere versie.
Het lijkt erop dat als alleen standaardlocatie is aangevinkt er wordt gekeken naar de inhoud van de map C:\Users\pcnaam\Documents\Aldfaer\Stambomen (dit is de standaard)
Bij mij staan daar alleen *.alx bestanden in die aangemaakt zijn ten behoeve stamboom voor conversie naar nieuwere versie.
- Han Kortekaas
-
31 jan 2022 17:33
Meije,
bedankt, dat klopt inderdaad. De 'standaardlocatie' is bedoeld voor de inhoud van de standaard map Stambomen waardoor niet een hele C:\ schijf doorlopen hoeft te worden.
bedankt, dat klopt inderdaad. De 'standaardlocatie' is bedoeld voor de inhoud van de standaard map Stambomen waardoor niet een hele C:\ schijf doorlopen hoeft te worden.
- Gramsma
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
31 jan 2022 18:24
Bij stambomen staan bij mij .aldf extensies en bij veiligheidslopieen .alx. Wel heb ik een oudere veiligheidskopie opgeslagen als stamboom omdat de kaartenbak niet werkte door een fout in het sjabloon. Ook zonder afbeeldingen werkte het niet. Nu wel.
- Gramsma
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
01 feb 2022 12:40
Tja, jarenlang kreeg ik de veiligheidskopieen er bij met alleen de standaardmap aangevinkt. Dan vraag ik mij af wat er mis is. Niks mis dus. Ik vind alles wel terug in de mappen.
Dank voor de snelle hulp en informatie.
Groeten, Nico.
Dank voor de snelle hulp en informatie.
Groeten, Nico.