- Bedankjes 1024
gedcom toevoegen aan een andere stamboom
- vergeynst
- Auteur
gedcom toevoegen aan een andere stamboom
14 jan 2022 18:32
van een deel van de data uit een bestaande stamboom heb ik een groep gemaakt en daarvan een gedcom gemaakt. Deze gedcom wil ik toevoegen aan een andere stamboom door "importeren gedcom". Ik merk dat daardoor de oude gegevens van de doel-stamboom verdwenen zijn en de data van de gedcom in de plaats staan. Doe ik het verkeerd ?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: gedcom toevoegen aan een andere stamboom
14 jan 2022 19:13
Om een stamboom in een bestaande stamboom te importer moet een in het importvenster "importeren in huidige stamboom " zijn gevinkt.
- vergeynst
- Auteur
14 jan 2022 20:40
dank! poepsimpel maar over het hoofd gezien ...
- vergeynst
- Auteur
15 jan 2022 13:48
ik heb een deel van een stamboom geïmporteerd in een andere stamboom. Ik stel daarna vast dat in het venster "Personenlijst" ik niet kan sorteren op "Achternaam" maar wel op "Intern#" en ook op "Voornaam". Als ik in "Voornaam" een letter of de eerste letters intik (bv "Van der") dan krijg ik niet alle namen te zien die met "Van der" beginnen.
- Han Kortekaas
-
15 jan 2022 16:42 - 15 jan 2022 16:43
Op een of andere manier is de sortering van de Personenlijst niet meer wat u gewend bent. Kijk of het slotje (tweede icoontje bovenin) Open staat en begin dan te klikken op Achternaam en met de shiftknop ingedrukt de Voornamen en geboortedatum.
Als u de kolom Achternaam niet ziet klik dan met de rechtermuis op de hoofding en vink de kolom aan.
Of open de Help door als u de personenlijst heeft geopend op F1.
Als u de kolom Achternaam niet ziet klik dan met de rechtermuis op de hoofding en vink de kolom aan.
Of open de Help door als u de personenlijst heeft geopend op F1.
Laatst bewerkt 15 jan 2022 16:43 door Han Kortekaas.
- vergeynst
- Auteur
15 jan 2022 18:20
Het slotje-icoon stond open en heeft er niets mee te maken. Enkel de kolom "Achternaam" kan niet gesorteerd worden; alle andere wel. Met de shift knop selecteer ik meerdere kolommen maar dat is niet wat ik zoek.
Samengevat wat ik deed, waarna het probleem van niet-sorteren ontstond:
a) aan een bestaande stamboom xxx.aldf wil ik personen toevoegen uit een andere stamboom
b) uit die andere stamboom maak ik een selectie vanaf één persoon, met voor- en nageslacht en stop die in een groep.
c) die groep zet ik om in een nieuwe stamboom yyy.aldf
d) beide stambomen geven geen probleem om te sorteren op alle kolommen
e) de stamboom yyy.adlf zet ik om in een gedcom
f) die gedcom importeer ik in xxx.adlf
g) de nieuwe samengestelde stamboom geeft het probleem met sorteren op "Achternaam"; niet op de andere kolommmen
Samengevat wat ik deed, waarna het probleem van niet-sorteren ontstond:
a) aan een bestaande stamboom xxx.aldf wil ik personen toevoegen uit een andere stamboom
b) uit die andere stamboom maak ik een selectie vanaf één persoon, met voor- en nageslacht en stop die in een groep.
c) die groep zet ik om in een nieuwe stamboom yyy.aldf
d) beide stambomen geven geen probleem om te sorteren op alle kolommen
e) de stamboom yyy.adlf zet ik om in een gedcom
f) die gedcom importeer ik in xxx.adlf
g) de nieuwe samengestelde stamboom geeft het probleem met sorteren op "Achternaam"; niet op de andere kolommmen
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
15 jan 2022 20:29Controleer eens of "Van der " in het veld tussenvoegsel staat. Bij import van de gedcom stond mogelijk een vinkje bij "Tussenvoegsels in apart veld".vergeynst schreef : Als ik in "Voornaam" een letter of de eerste letters intik (bv "Van der") dan krijg ik niet alle namen te zien die met "Van der" beginnen.
- vergeynst
- Auteur
16 jan 2022 08:55
beste JayCee, dank voor je hulp! Probleem is opgelost.