invoer familienamen

• Harmen Barmentloo
  • Auteur

invoer familienamen

08 jan 2022 20:47
Ls,

sinds kort heb ik het invoerwerk in Aldfaer overgenomen van een helaas overleden familie lid.
ik loop tegen 2 vragen aan.

1. invoer namen gaat goed, ALLEEN . ik moet Baas invoeren en elke keer verandert de hoofdletter B in een kleine letter b, ??????

wat doe ik fout??

2. in de kolom code staan bij onze personen een nummer. nu van 2 t/m 8300
deze getallen moeten/worden die altijd handmatig ingevoerd. dus nieuw ingevoerde personen zelf een nieuw opvolgend nummer geven ???

Lees meer

Re: invoer familienamen

08 jan 2022 23:24
1. Klik op het veld waar de foutieve schrijfwijze staat en vervolgens naar Stamboom > Onderhoud > Huidig veld > dubbelklik de naam (linker kolom) en maak de correctie > OK.

2. Het veld code is een vrij veld dat naar believen kan gebruikt worden, utsluitend handmatige invoer.

Lees meer

Re: invoer familienamen

09 jan 2022 16:00 - 09 jan 2022 16:02
Harmen,
1) kleine b. het waarom...
Aldfaer registreert ingevoerde teksten en onthoudt deze. Bij nieuwe invoer wordt, indien de fuctie automatisch aanvullen geactiveerd is, nieuwe teksten automatisch aangevuld of gecorrigeerd naar de (eventueel foute) onthouden tekst. Het bespaart in principe een hoop tikwerk. Is o.a. actief in Achternaam, Voornaam, Plaats en vele andere tekstvelden.Doe Menu > Stambbom > Onderhoud en u ziet de lijst waar dat gebruikt wordt
2) Kan het zijn dat uw voorgangenr dit als een teller van het aantal personen in het bestand gebruikte? Zoja, dan is dat in feite overbodg want Aldfaer houdt dat automatisch bij. Het aantal ingevoerde persoenen staat permam^nent in de blauwe balk in the top van het hoofdvenster
Als het waarom/gebruik/nut van de ingevoerde codes u onbekend is kunt u het vergeten.
Laatst bewerkt 09 jan 2022 16:02 door Ruud de Ruiter.

Gemaakt door Kunena