- Bedankjes 13
OPGELOST : Venster probleem
- Jos van Rijn
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Venster probleem
27 dec 2021 11:14
Als je bij selectie van een rij in het personenoverzicht per ongeluk je muis iets beweegt komt dit venster van de kolom soms als een drijvend venster op het personenoverzicht te liggen en kan allen verwijderd worden door Aldfaer opnieuw op te starten.. Is hier een andere oplossing voor of is dit een bug in de laatste versie ???
- Ruud de Ruiter
-
Re: Venster probleem
27 dec 2021 12:02
Bedoelt u een kolom, b.v. Achternaam en u klikt deze aan en houdt de muis ingedrukt en beweegt de muis een weinig. Dan wordt de kolom iets verschoven, maar bij loslaten muis "valt deze terug"
Dit is een standaard mogelijkheid om de volgorde van de kolommen naar keuze te wijzigen en dit kan gebruikt worden onafhanklijk van de gekoze sorteer volorde al dan niet met de sortering vastgezet met het slotje.
Uw vaststelling herstarten begrijp ik niet en kan ik derhalve niet reproduceren
Dit is een standaard mogelijkheid om de volgorde van de kolommen naar keuze te wijzigen en dit kan gebruikt worden onafhanklijk van de gekoze sorteer volorde al dan niet met de sortering vastgezet met het slotje.
Uw vaststelling herstarten begrijp ik niet en kan ik derhalve niet reproduceren
- Paul Kallenberg
27 dec 2021 12:04
Jos,
Dit is een bug, niet alleen in deze versie, maar ook al in vorige versies. We hebben het nog niet kunnen oplossen. Probeer achtereenvolgende muisklikken in de personenlijst niet onmiddellijk na elkaar te doen.
Paul
Dit is een bug, niet alleen in deze versie, maar ook al in vorige versies. We hebben het nog niet kunnen oplossen. Probeer achtereenvolgende muisklikken in de personenlijst niet onmiddellijk na elkaar te doen.
Paul
- Ruud de Ruiter
-
- Paul Kallenberg
27 dec 2021 14:49
Ruud,
Het is ook niet makkelijk, maar het gebeurt soms wel bij te snelle muisklikken. Ik heb het zelf geconstateerd en ook van diverse gebruikers gehoord.
Paul
Het is ook niet makkelijk, maar het gebeurt soms wel bij te snelle muisklikken. Ik heb het zelf geconstateerd en ook van diverse gebruikers gehoord.
Paul
- Ruud de Ruiter
-
27 dec 2021 15:01
Paul,
Bij mijn pogingen dit voor elkaar te krijgen doen zich 2 situaties voor
Bij de hieronder getoonde situatie krijg ik bij loslaten van de muis
a) melding sorteren is vastgezet en venster valt terug naar zijn positie
of
b) geen melding en venster valt terug naar zijn positie.
E.e.a. lijkt afhangkelijk te zijn van "hoe ver" verplaatst
Bij mijn pogingen dit voor elkaar te krijgen doen zich 2 situaties voor
Bij de hieronder getoonde situatie krijg ik bij loslaten van de muis
a) melding sorteren is vastgezet en venster valt terug naar zijn positie
of
b) geen melding en venster valt terug naar zijn positie.
E.e.a. lijkt afhangkelijk te zijn van "hoe ver" verplaatst
- Jos van Rijn
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 13
Re: OPGELOST : Venster probleem
27 dec 2021 15:09
denk dat het inderdaad te maken heeft met snel klikken... is niet alitjd namelijk, dus ik volg Paul dat dit een bug is.. hopelijk een keer een oplossing !!
- Paul van Houten
Re: OPGELOST : Venster probleem
27 dec 2021 16:25
Goedendag,
Dank voor uw reactie(s).
Ik heb nu kunnen vaststellen dat het verschuiven van de vensters bij het aan klikken om een naam te sorteren voorkomt bij gebruik van mijn Wacom Pentablet.
Bij gebruik van mijn logi muis blijft het venster, vooralsnog, in orde.
Voor mij nu even een weet. Hoop dat er nog een oplossing kan komen.
Met vriendelijke groeten Paul van Houten
Dank voor uw reactie(s).
Ik heb nu kunnen vaststellen dat het verschuiven van de vensters bij het aan klikken om een naam te sorteren voorkomt bij gebruik van mijn Wacom Pentablet.
Bij gebruik van mijn logi muis blijft het venster, vooralsnog, in orde.
Voor mij nu even een weet. Hoop dat er nog een oplossing kan komen.
Met vriendelijke groeten Paul van Houten