- Bedankjes 302
muis verspringt
- Peter de Mos
- Auteur
muis verspringt
23 dec 2021 12:38
In de Personenlijst springt de muis over de Ouders en Kinderen heen, zonder dat ik deze kan selecteren. Versie 10.1 in C:\Aldfaer la gewijzigd in Aldfaer_oud, nieuwe versie geïnstalleerd, oude verwijderd, opnieuw opgestart. Maar het probleem blijft zich voordoen. Ik draai onder Windows10 op een pc.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
Re: muis verspringt
23 dec 2021 13:34
Peter,
Bedoel je dat je met de muiswiel in de lijst scrolt?
Als bij mij in de lijst met de muiswiel wordt gescrold wordt de derde opvolgende regel geselecteerd, zo kun je met minder muiswiel handelingen de lijst doorlopen.
Als één voor één de regels wil afhandelen dien je steeds de muis aanwijzer op de volgende regel plaatsen
In de Personenlijst is geen kolom kinderen
Bedoel je dat je met de muiswiel in de lijst scrolt?
Als bij mij in de lijst met de muiswiel wordt gescrold wordt de derde opvolgende regel geselecteerd, zo kun je met minder muiswiel handelingen de lijst doorlopen.
Als één voor één de regels wil afhandelen dien je steeds de muis aanwijzer op de volgende regel plaatsen
In de Personenlijst is geen kolom kinderen
- Peter de Mos
- Auteur
23 dec 2021 15:40
Ik bedoelde in het Hoofd-/welkomstscherm van een bepaald persoon. Daaronder "Huwelijk", "Kinderen", "Ouders" en "Gezin". Vooral bij "Kinderen" en "Ouders" is de pijl van de muis niet zichtbaar. Andere muis (ook bedraad) geprobeerd, zelfde probleem. Sorry, het is niet met het scrollen, maar met de muis de pijl over het scherm bewegen.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
23 dec 2021 17:45
Peter,
De muisaanwijzer kan verschillende vormen aannemen b.v. witte- zwarte pijl dit is afhankelijk van de plaats op het scherm
Wanneer de Aldfaer Instellingen (Ctrl+I) Algemeen Onder Overige Hints zichtbaar is aangevinkt is de zwarte muisaanwijzer zicht baar als je de muis plaats op Ouders en kinderen is de muisaanwijzer een zwarte pijl en wordt ook een Tool tip gegeven.
Dit is niet het geval als deze vink niet is gezet dan is de muisaanwijzer wit.
De muisaanwijzer kan verschillende vormen aannemen b.v. witte- zwarte pijl dit is afhankelijk van de plaats op het scherm
Wanneer de Aldfaer Instellingen (Ctrl+I) Algemeen Onder Overige Hints zichtbaar is aangevinkt is de zwarte muisaanwijzer zicht baar als je de muis plaats op Ouders en kinderen is de muisaanwijzer een zwarte pijl en wordt ook een Tool tip gegeven.
Dit is niet het geval als deze vink niet is gezet dan is de muisaanwijzer wit.
- Peter de Mos
- Auteur
23 dec 2021 19:41
Beste Meije, Fantastisch! Ik heb onder "Algemeen", "Overige" even de vink bij "Hints zichtbaar" uitgezet en...
...het werkt weer als vanouds.
Al sinds zo'n 20 jaar geleden heb ik voor het eerst Aldfaer een aantal jaren gebruikt. Dan gezien drukke werkzaamheden er jaren niet mee kunnen werken, maar de draad 3 jaar geleden weer opgepakt. Alle problemen, ook met McAfee, zelf en mbv. jullie tips op kunnen lossen, maar hier kwam ik niet uit. Tot nu toe, dus.
Nogmaals hartelijk dank en prettige feestdagen.
Groet,
Peter de Mos
...het werkt weer als vanouds.
Al sinds zo'n 20 jaar geleden heb ik voor het eerst Aldfaer een aantal jaren gebruikt. Dan gezien drukke werkzaamheden er jaren niet mee kunnen werken, maar de draad 3 jaar geleden weer opgepakt. Alle problemen, ook met McAfee, zelf en mbv. jullie tips op kunnen lossen, maar hier kwam ik niet uit. Tot nu toe, dus.
Nogmaals hartelijk dank en prettige feestdagen.
Groet,
Peter de Mos