- Bedankjes 0
opeens werkt Aldfaer niet meer
- Jan van Houwelingen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
opeens werkt Aldfaer niet meer
10 dec 2021 14:59 - 10 dec 2021 15:38
Bij het opstarten van Aldfaer krijg ik opeens de melding dat er geen stambomen te vinden zijn. Ik heb de nieuwste versie gedownload, reserve bestand geopend. Het meeste werkt nu weer, maar al mijn foto's en documenten zijn verdwenen. Er wordt verwezen naar de map Materiaal, maar deze is leeg
Ik heb de map met familiefoto's en documenten gekopieerd naar de map Materiaal. En dat werkt. Geen idee waarom dit nodig was
Ik heb de map met familiefoto's en documenten gekopieerd naar de map Materiaal. En dat werkt. Geen idee waarom dit nodig was
Laatst bewerkt 10 dec 2021 15:38 door Jan van Houwelingen. Reden: deels oplossing gevonden. oorzaak nog niet
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
Re: opeens werkt Aldfaer niet meer
10 dec 2021 18:09
Waarschijnlijk heeft u een nieuwe installatie uitgevoerd i.p.v. een automatische update.
Het inlezen van een reserve-bestand was niet nodig. Gewoon Bestand > Open > en navigeren naar de stamboom in de map stambomen was voldoende geweest.
Het inlezen van een reserve-bestand was niet nodig. Gewoon Bestand > Open > en navigeren naar de stamboom in de map stambomen was voldoende geweest.
- Ruud de Ruiter
-
10 dec 2021 18:18
Wat was de reden dat u een download heeft uitgvoerd?
Er van uitgaande dat u eerder met de laatste versie werkte vermoed ik dat u geen update maar een nieuwe installatie heeft uitgevoerd EN dat de plaats van deze installatie anders was als voorheen.
Start Aldfaer en doe Bestand > Zoek Aldfaer bestanden en zet alle vinken
Als er 2 (of meer) recente Aldfaer.exe versie 1.0.1 aanwezig zijn is dat een bevestiging van mijn vermoeden
Er van uitgaande dat u eerder met de laatste versie werkte vermoed ik dat u geen update maar een nieuwe installatie heeft uitgevoerd EN dat de plaats van deze installatie anders was als voorheen.
Start Aldfaer en doe Bestand > Zoek Aldfaer bestanden en zet alle vinken
Als er 2 (of meer) recente Aldfaer.exe versie 1.0.1 aanwezig zijn is dat een bevestiging van mijn vermoeden
- Jan van Houwelingen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
11 dec 2021 09:53
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nooit gedacht aan de optie Zoek Aldfaer bestanden.
Dat had ik eerder moeten doen. Ik zie nu dat ik inderdaad nu op twee verschillende plaatsen bestanden heb staan.
Weer wat geleerd.
Dat had ik eerder moeten doen. Ik zie nu dat ik inderdaad nu op twee verschillende plaatsen bestanden heb staan.
Weer wat geleerd.