nieuw e familie starten, hoe doe ik dat ook al weer?

Lees meer

nieuw e familie starten, hoe doe ik dat ook al weer?

20 nov 2021 23:10
Ik heb een aantal bestanden van de familie met allemaal de naam van dat onderdeel, bv SANSTRA, KLAVERWEIDE, VEENIS, KLOPPER enz. enz.. Nu wil ik er nóg een maken, maar ik weet niet meer hoe dat moet.
Als ik bv mijn Bartelink-bestand open heb staan en ik ga bovenin naar 'Bestand' en dan naar 'Nieuw', dan krijg ik dit te zien zoals ik in de bijlage heb gestopt.
Maar daar staat dan het volgende: D:\Users\Gebruiker\Documents\Aldfaer\Stambomen\familie.aldf
Als ik dat de naam POOL wil geven, omdat die familie zo heet, moet ik dan het woord familie weghalen en daar POOL schrijven?
En wat doe ik met die regel eronder waar staat: D:\GENEALOGIE\Bartelink stamboom\Materiaal\
Dit soort dingen zijn wat ingewikkeld voor mij (ben al oud, 82 jaar)...
Dus graag uitleg in simpele bewoordingen, en als het kan graag stap voor stap.
Bij voorbaat dank voor de hulp.
Vriendelijke groet,
Mary Sanstra-Veenis

Bijlagen:

Lees meer

Re: nieuw e familie starten, hoe doe ik dat ook al weer?

20 nov 2021 23:53
Mary Sanstra-Veenis schreef : ....."Maar daar staat dan het volgende: D:\Users\Gebruiker\Documents\Aldfaer\Stambomen\familie.aldf. Als ik dat de naam POOL wil geven, omdat die familie zo heet, moet ik dan het woord familie weghalen en daar POOL schrijven?"
Inderdaad.

"En wat doe ik met die regel eronder waar staat: D:\GENEALOGIE\Bartelink stamboom\Materiaal\ "
Dit is het pad naar de map waarin waarschijnlijk de bestanden(foto's e.d.), die gekoppeld zijn aan de andere stambomen, zich bevinden. Als u dezelfde map wil behouden voor de foto's e.d. voor de nieuwe stamboom mag dit pad behouden blijven, zo niet dient het aangepast te worden.

Gemaakt door Kunena