- Bedankjes 996
Import Gedcom uit prog Heredis
- Ruud de Ruiter
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Import Gedcom uit prog Heredis
12 nov 2021 09:26 - 12 nov 2021 09:41
Bij het importeren van een Gedcom uit het franse prog Heredis als nieuw bestand krijg ik als eerste de volgende melding
Na herhaald OK klikken met identike melding krijg ik
en wordt het bestand geopend zonder enig materiaal. (Ik heb geen map Materiaal ontvangen)
Menu > Bestand > Sluiten werkt
Vervolgens geeft Aldfaer sluiten via X de melding: Acces violation at address 00BFDA1 in module Aldfaer.exe. Read of address 00000004
Afsluiten kan nu alleen via taakbeheer
Herstart, en het nieuwe bestand wordt geopend, melding Opschonen (uitgevoerd) en afsluiten werkt nu normaal.
Bestands contr/rep uitgevoerd
Vragen:
1) wat betekent de foutmelding tijdens import
2) betekent dit dat het materiaal geweigerd is (niets in de map Materiaal en niets in Eigenschappen)
3) waarom de access violation ?
4) Materiaal is aanwezing maar de koppelingen zijn rood (verwijzen naar locatie op Tablet welke Gedcom genereerde (Android!!)
Na herhaald OK klikken met identike melding krijg ik
en wordt het bestand geopend zonder enig materiaal. (Ik heb geen map Materiaal ontvangen)
Menu > Bestand > Sluiten werkt
Vervolgens geeft Aldfaer sluiten via X de melding: Acces violation at address 00BFDA1 in module Aldfaer.exe. Read of address 00000004
Afsluiten kan nu alleen via taakbeheer
Herstart, en het nieuwe bestand wordt geopend, melding Opschonen (uitgevoerd) en afsluiten werkt nu normaal.
Bestands contr/rep uitgevoerd
Vragen:
1) wat betekent de foutmelding tijdens import
2) betekent dit dat het materiaal geweigerd is (niets in de map Materiaal en niets in Eigenschappen)
3) waarom de access violation ?
4) Materiaal is aanwezing maar de koppelingen zijn rood (verwijzen naar locatie op Tablet welke Gedcom genereerde (Android!!)
Laatst bewerkt 12 nov 2021 09:41 door Ruud de Ruiter. Reden: tikfoutje
- Han Kortekaas
-
Re: Import Gedcom uit prog Heredis
12 nov 2021 10:19
Aldfaer verwerkt het materiaal mits de constructie is na een tag 1 OBJE, als voorbeeld
1 OBJE
2 FILE beatrix_2.jpeg
3 FORM jpeg
Als je het gedcombestand inhoudelijk bekijkt zul je zien dat de Tag een ander niveau heeft, dus iets van 2 OBJE. Dat is doorgaans een materiaalspecificatie in het FAM record. Die kunnen niet verwerkt worden en worden als opmerking geplaatst in resp. notitievelden als de vink tijdens import aan staat.
E.e.a. zorgt voor de foutmelding.
De Stamboom Eigenschappen moet altijd door de gebruiker worden gecontroleerd en na aanpassing met Stamboom Bestandscontrole en -reparatie de aanwezige koppelingen laten herstellen.
1 OBJE
2 FILE beatrix_2.jpeg
3 FORM jpeg
Als je het gedcombestand inhoudelijk bekijkt zul je zien dat de Tag een ander niveau heeft, dus iets van 2 OBJE. Dat is doorgaans een materiaalspecificatie in het FAM record. Die kunnen niet verwerkt worden en worden als opmerking geplaatst in resp. notitievelden als de vink tijdens import aan staat.
E.e.a. zorgt voor de foutmelding.
De Stamboom Eigenschappen moet altijd door de gebruiker worden gecontroleerd en na aanpassing met Stamboom Bestandscontrole en -reparatie de aanwezige koppelingen laten herstellen.
- Paul Kallenberg
12 nov 2021 10:20
Ruud,
Hoe wordt in het gedcombestand materiaal weergegeven? Je moet daarvoor kijken naar een blokje dat begint met
1 OBJE
of met
0 @.....@ OBJE
Vermoedelijk is er zo'n blokje waarin geen regel voorkomt met FILE als gedcom-tag. Kan je laten zien hoe die OBJE-blokjes er uit zien?
Paul
Hoe wordt in het gedcombestand materiaal weergegeven? Je moet daarvoor kijken naar een blokje dat begint met
1 OBJE
of met
0 @.....@ OBJE
Vermoedelijk is er zo'n blokje waarin geen regel voorkomt met FILE als gedcom-tag. Kan je laten zien hoe die OBJE-blokjes er uit zien?
Paul
- Ruud de Ruiter
-
Auteur
12 nov 2021 10:58 - 12 nov 2021 11:00
Paul, Han
Materiaal wordt gegroepeerd aan het einde van de gedcom weergegeven als b.v.
0 @O4@ OBJE
1 FORM jpg
1 FILE C:\Users\caste\Documents\BSD Concept\Heredis\Mes généalogies\2019 mes genealogies android\Trächtler Werner_export2-Medias\1951 Werner.jpg
en aan het einde van de vermeldingen gevolgd door
0 TRLR
Deze verschijnen als "rode" melding. Naar ik nu zie is het werkelijke materiaal niet meegestuurd
Maar wat veroorzaakt bij afsluiten de access violation.?
Na afsluiten via taakbeheer en weer opstarten doet zich dit niet meer voor
Materiaal wordt gegroepeerd aan het einde van de gedcom weergegeven als b.v.
0 @O4@ OBJE
1 FORM jpg
1 FILE C:\Users\caste\Documents\BSD Concept\Heredis\Mes généalogies\2019 mes genealogies android\Trächtler Werner_export2-Medias\1951 Werner.jpg
en aan het einde van de vermeldingen gevolgd door
0 TRLR
Deze verschijnen als "rode" melding. Naar ik nu zie is het werkelijke materiaal niet meegestuurd
Maar wat veroorzaakt bij afsluiten de access violation.?
Na afsluiten via taakbeheer en weer opstarten doet zich dit niet meer voor
Laatst bewerkt 12 nov 2021 11:00 door Ruud de Ruiter.
- Paul Kallenberg
12 nov 2021 11:24
Ruud,
Staat er in elk 0 @O..@ OBJE gedeelte een regel 1 FILE <bestandsnaam>?
Je mag me ook het gedcombestand toesturen zodat ik er zelf naar kan kijken.
Paul
Staat er in elk 0 @O..@ OBJE gedeelte een regel 1 FILE <bestandsnaam>?
Je mag me ook het gedcombestand toesturen zodat ik er zelf naar kan kijken.
Paul
- Ruud de Ruiter
-
Auteur
- Paul Kallenberg
12 nov 2021 12:23
Ruud,
De huidige versie van Aldfaer is niet bestand tegen deze gedcom-vorm. Het karakteristieke daarvan is dat materiaal niet aan een individu is gekoppeld, maar aan een gezin (0 FAM-record) en dat de manier van weergave is via een zgn. XREF, d.w.z. het OBJE-record staat niet direct in het FAM-record, maar indirect via een verwijzing als 2 OBJE @Oxxx@. Dat wordt iets voor de volgende versie.
Paul
De huidige versie van Aldfaer is niet bestand tegen deze gedcom-vorm. Het karakteristieke daarvan is dat materiaal niet aan een individu is gekoppeld, maar aan een gezin (0 FAM-record) en dat de manier van weergave is via een zgn. XREF, d.w.z. het OBJE-record staat niet direct in het FAM-record, maar indirect via een verwijzing als 2 OBJE @Oxxx@. Dat wordt iets voor de volgende versie.
Paul
- Ruud de Ruiter
-
Auteur
12 nov 2021 14:12
Paul,
Bedankt voor de feedback. Ik wacht even af wat het resultaat bij de Franse gebruikster is als zij het materiaal via Stamboom > Eigenschappen gekoppeld heeft.
Tussen haakjes, is dat mogelijk een verklaring voor de access violation?
Ruud
Bedankt voor de feedback. Ik wacht even af wat het resultaat bij de Franse gebruikster is als zij het materiaal via Stamboom > Eigenschappen gekoppeld heeft.
Tussen haakjes, is dat mogelijk een verklaring voor de access violation?
Ruud
- Paul Kallenberg
12 nov 2021 14:47
is dat mogelijk een verklaring voor de access violation?
Nee, die access violation komt omdat de foutmelding (Materiaalbestand heeft geen ID) niet goed afgehandeld wordt. Die foutmelding zelf is een gevolg van de in mijn vorige bericht beschreven vorm van het gedcombestand.
Paul
Nee, die access violation komt omdat de foutmelding (Materiaalbestand heeft geen ID) niet goed afgehandeld wordt. Die foutmelding zelf is een gevolg van de in mijn vorige bericht beschreven vorm van het gedcombestand.
Paul