dubbele personen

Lees meer

dubbele personen

27 okt 2021 20:35
Als ik een kwartierstaat in boekvorm maak, verschijnt bij een aantal personen de tekst; "dezelfde als.............." Ik heb de indruk, dat 1 peroon onder een iets andere naam nogmaals voorkomt. Hoe kan ik die persoon opsporen?
Vriendelijke groet,
pietertje

Lees meer

Re: dubbele personen

27 okt 2021 21:53
Hoi Peter,

Draai in Aldfaer het kwartierstaat en zoek het nummer "dezelfde als XXX"
Zo komt u aan de exacte naam in uw bestand.

Het bekende kwartierverlies doordat twee (Of meer) voorouders uit zelfde gezin afkomstig zijn

Lees meer

27 okt 2021 23:10
Frank, dat fenomeen wat beschreven wordt is toch kwartierherhaling?

Lees meer

28 okt 2021 09:58 - 28 okt 2021 10:05
Dank voor de snelle reacte. Maar, ik denk dat ik niet duidelijk heb aangegeven wat mijn probleem is. Deze persoon komt echt maar 1 x in mijn bestand voor. Wat ik bedoel is het volgende. In de tijd van Karel de Grote komen personen voor, met soms een andere geborte/overlijdensdatum of naam, terwijl het bij nader onderzoek om dezelfde persoon gaat. Ik weet overigens niet, of dit wel de oorzaak is van mijn probleem.

Dit probleem doet zich voor als ik een kwartierstaat draai, maar niet als ik bij een voorvader van deze persoon een parenteel maak. Het door mij geschetste probleem doet zich overgens voor bij velen in de generatie 41 en hoger.
Laatst bewerkt 28 okt 2021 10:05 door Peter Wiss. Reden: Ik was niet volledig.

Lees meer

28 okt 2021 10:13
Peter,
kwartierherhaling komt voor bij stambomen. Het wordt veroorzaakt omdat er bijvoorbeeld een man in een later huwelijk met een verwante is gehuwd, waardoor hij in een andere tak van het kwartier voorkomt. Die man komt ook maar een keer voor in Aldfaer. Dat is correct.

Bij parentelen doet dit zich niet voor. Als je bij dezelfde persoon kijkt dan zie je wel zijn huwelijken.

Overigens, stambomen die tot aan Karel de grote gaan zijn niet te vertrouwen.

Lees meer

28 okt 2021 10:25
Ik snap nu, wat de oorzaak is, erg duidelijk en ook logisch. Dus geen fout in mijn systeem. Ben het helemaal met je eens, dat de betrouwbaarheid afneemt. Ik zeg er wel steeds bij, dat het vroeger zo geweest zou kunnen zijn, en niet dat dit dus de geschiedenis is.
Nogmaals dank

Gemaakt door Kunena