Verwijderen fout geschreven naam van Rapport

• Neeft
  • Auteur

Verwijderen fout geschreven naam van Rapport

24 okt 2021 22:09
Ik heb in Aldfaer voor de rapporten (webpublicaties) drie families aangemaakt: die van mijn vrouw, van mijn vader en van mijn moeder. Een familienaam heb ik ooit verkeerd geschreven en later heb ik de goede naam ingevoerd, maar de foute rapportnaam blijft in het lijstje staan. Ik kan hem niet verwijderen.
Hoe kan dat wel?

Lees meer

Re: Verwijderen fout geschreven naam van Rapport

24 okt 2021 23:04
Klik op de foutieve naam, via Stamboom > onderhoud > huidig veld > knop 'tekst wijzigen'. Als het onderhoudvenster open staat druk op F1 om de help hierover te vinden.

• Neeft
  • Auteur

25 okt 2021 17:17
Dit lost het niet op: bij Stamboom > onderhoud > huidig veld > knop 'tekst wijzigen' krijg ik wel een serie mogelijkheden als Code, Voor- en roepnaam, Tussenvoegsel, Achternaam enz. enz. maar geen enkele slaat op de naam van een Rapport.
Bij Extra > Instellingen > Standaard mappen > Rapportuitvoer staan bij klikken op het gele rechthoekje in een box Deze pc > Documenten > Aldfaer > Rapportuitvoer > Wizard > de namen van de drie families (die ik in Aldfaer beheer), juist gespeld.

Maar als ik ga naar Tonen > Rapport > Overige rapporten > (onder Bonus rapporten) de namen van de 3 families juist gespeld èn nog een naam, onjuist gespeld en die wil ik juist verwijderen. Zie bijlage Screenprint

Bijlage:

Bestandsnaam: Aldfaer.docx
Bestandsgrootte:139 KB

Lees meer

25 okt 2021 17:37
De naam hebt u gegeven in stap 6 van de Wizard, Naam onder 'Overige rapporten'. Ga naar verkenner, zoek het rapport in de Invoegtoepassingen en wijzig de naam.

Lees meer

25 okt 2021 17:38
Je toont hier rapportnamen die je zelf hebt aangemaakt.
Ik mag aannemen dat je deze rapporten hebt aangemaakt met Rapportage Wizard
Deze namen kun je wijzigen door eerste naar Instellingen (Ctrl+I) te gaan kies daar Bestanden
Item Eigen sjablonen en invoegtoepassingen om daar te zien in welke map deze rapporten zijn opgeslagen
Standaard is dit C:\Users\eigennaam\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\
In deze map zul je dan de vier namen zien. en hier kun je de naam wijzigen.

• Neeft
  • Auteur

27 okt 2021 19:14
Het is gelukt via de Verkenner; niet in Aldfaer zelf.

Bedankt voor de uitleg.

Gemaakt door Kunena